افزایش ظرفیت ترانزیت شبکه ارتباطات کشور به ۵۶۰ گیگابایت

محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند بین‌الملل در شبکه ارتباطات کشور خبر داد و گفت: ظرفیت ترانزیت شبکه ارتباطات کشور از ۱۰۰ گیگابایت در ابتدای سال ۹۵ به ۵۶۰ گیگابایت در پایان سال رسید. وی یکی از برنامه‌های سال 96 را افزایش ۶۰ برابری ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل […]

محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند بین‌الملل در شبکه ارتباطات کشور خبر داد و گفت: ظرفیت ترانزیت شبکه ارتباطات کشور از ۱۰۰ گیگابایت در ابتدای سال ۹۵ به ۵۶۰ گیگابایت در پایان سال رسید.

وی یکی از برنامه‌های سال 96 را افزایش ۶۰ برابری ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل و ایجاد شرکت جدید ترانزیت ارتباطات دانست.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده با اجرای پروژه توسعه لایه انتقال (تلاش۳) گفت: با اجرای این پروژه ظرفیت شبکه زیرساخت در لایه انتقال از ۴ ترابایت به ۱۰ ترابایت افزایش یافت و با ایجاد مراکز تبادل داده (NIX) در ۷ شهر شاهد افزایش دسترسی به شبکه ارتباطی امن، پایدار و با کیفیت به عنوان زیرساخت دولت الکترونیک هستیم .

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص در حوزه شبکه ارتباطات کشور به دلیل نبود بازار کار، جذب شرکت‌های فناوری خارجی شده اند، گفت: بازار ما در دست گوگل، مایکروسافت و اپل است. این در حالی است که با وجود تولید محتوا، می‌توان شاهد منابع عظیم اشتغال در کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین کاهش قیمت پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت را با هدف کاهش قیمت سرویس‌های بومی مبتنی بر بستر شبکه ملی اطلاعات و ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش درآمدزایی ترانزیت ارتباطات کشور تصریح کرد: ترانزیت ارتباطات از ۱۰۰ گیگابایت در ابتدای سال ۹۵ به ۵۶۰ گیگابایت در پایان سال رسیده و این مسأله افزایش درآمد در این بخش را به دنبال داشته است .