ماهواره کپستون در مدار ماه قرار گرفت

ماهواره کوچک ناسا به نام کپستون که با هدف شناسایی مدار جدید ماه ارسال شد اکنون به مقصد رسیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قرارگیری ماهواره کپستون به مدار ماه گامی در جهت ساخت ایستگاه فضایی پر مدار ماه برداشته است. این تاسواره پیش از این لحظات پر استرسی را برای […]

ماهواره کوچک ناسا به نام کپستون که با هدف شناسایی مدار جدید ماه ارسال شد اکنون به مقصد رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قرارگیری ماهواره کپستون به مدار ماه گامی در جهت ساخت ایستگاه فضایی پر مدار ماه برداشته است. این تاسواره پیش از این لحظات پر استرسی را برای ناسا رقم زده بود. اما اکنون طبق گفته ناسا توانسته اولین ماهواره مربوط به قرارگیری در مدار را به خوبی انجام دهد. این موضوع باعث میشود تا ناسا به ساخت ایستگاه فضایی قمری دروازه ماه نزدیکتر شود.

طبق اعلام ناسا ایستگاه فضایی قمری قرار است پایگاهی برای ماموریت های سرنشین دار ماه و به عنوان اقامتگاه فضانوردان مورد استفاده قرار بگیرد.

بیل نلسون، رئیس ناسا قرارگیری این ماهواره در مدار را طی توییتی اعلام کرد وی افزود : این ماهواره پس از قرارگیری عملیات اصلاح مدار را انجام خواهد داد تا مدار مورد نظر را که برای ساخت ایستگاه قمری در نظر گرفته شده است آزمایش کند.

این ماهواره اولین ماهواره ای محسوب میشود که به این مدار ارسال شد و قرار است مدار پیشنهادی برای ماموریت دروازه ماه را آزمایش کند‌. تیم مهندسی این ماهواره نیز اعلام کرد این ماهواره روز یکشنبه پس از قرارگیری در مدار پیش ران های خود را روشن کرده است. مدار مورد نظر NRHO نام دارد و در آینده به برای استقرار ایستگاه فضایی دروازه ماه مورد استفاده خواهد بود.

به گفته ناسا دو مانور اصلاح نداری این ماهواره طی پنج روز آینده انجام خواهد شد و سپس در مورد قرارگیری این ماهواره در این مدار تصمیم گیری میشود. با استفاده از داده های این ماهواره نایا در مورد این مدار و استقرار ایستگاه فضایی تصمیم کبری خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال