ارتباط ماهواره کوچک CAPSTONE با مرکز کنترل ناسا متوقف شد

به نظر می رسد مرکز کنترل ماهواره کوچک CAPSTONE ناسا دیگر ارتباطی با این ماهواره نداشته و اکنون ناسا اطلاعی از وضعیت آن ندارد. ماهواره کوچک CAPSTONE که برای بررسی یک مدار ماه از طریق راکت الکترون پرتاب شده بود به تازگی ارتباط خود را با ناسا از دست داده است. در آخرین ارتباط با […]

به نظر می رسد مرکز کنترل ماهواره کوچک CAPSTONE ناسا دیگر ارتباطی با این ماهواره نداشته و اکنون ناسا اطلاعی از وضعیت آن ندارد. ماهواره کوچک CAPSTONE که برای بررسی یک مدار ماه از طریق راکت الکترون پرتاب شده بود به تازگی ارتباط خود را با ناسا از دست داده است. در آخرین ارتباط با این ماهواره مشخص شد که در مسیر حرکت به سمت ماه قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از سخنگوی ناسا، تیم این فضاپیما هم اکنون تلاش دارد تا مشکل را بررسی کرده و مجدداً ارتباط را برقرار کند. البته این تیم پیش از این داده هایی از شبکه فضای دور دست دریافت کرده بود که نشان می دهد این ماهواره با موفقیت در مسیر حرکت خود قرار دارد. سارا فریزیر می گوید: این ماهواره در ماموریت برنامه ریزی شده خود سوخت لازم را خواهد داشت تا بتواند عملیات اصلاح مسیر را با چند روز تاخیر انجام دهد.

 درصورت ارتباط مجدد خبر آن در سریع ترین زمان ممکن منتشر خواهد شد. تیم کنترل CAPSTONE گروهی از دانشمندان شرکت Advanced Space هستند که از سال ۲۰۱۹ قراردادی ۲۰ میلیون دلاری با ناسا امضا کردند و هدایت این پروژه را برعهده گرفتند. CAPSTONE پس از ۶ روز چرخیدن به دور زمین و داشتن سرعت لازم در مسیر حرکت به سمت ماه قرار گرفت. دیروز نیز اعلام شده بود این ماهواره پس از جدایی از مدار زمین در مسیر حرکت به سمت ماه قرار دارد. هدف از ارسال این ماهواره نیز قرار گرفتن آن در مدار هاله ای نزدیک به خط راست ماه بوده است. ماموریت ارسال این ماهواره ۲۵ کیلوگرمی نیز در راستای اجرای برنامه آرتمیس ناسا انجام گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال