تولید تصویر بر اساس کپشن با استفاده از هوش مصنوعی

الگوریتم تولید شده توسط موسسه هوش مصنوعی آلن قادر است با استفاده از کپشن، عکس ها و تصاویر آنها را تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران در موسسه هوش مصنوعی آلن الگوریتمی را طراحی کردند که می تواند با استفاده از کپشن های مختلف، تصاویر متفاوتی را تولید کند. البته […]

الگوریتم تولید شده توسط موسسه هوش مصنوعی آلن قادر است با استفاده از کپشن، عکس ها و تصاویر آنها را تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران در موسسه هوش مصنوعی آلن الگوریتمی را طراحی کردند که می تواند با استفاده از کپشن های مختلف، تصاویر متفاوتی را تولید کند. البته تصاویر تولید شده ممکن است کمی عجیب و غریب و ترسناک باشد.  این الگوریتم تولید شده تنها برای اثبات توانایی یادگیری ماشینی و قابلیت های آن بوده است. این ایده بر اساس ساخت مدل بینایی کامپیوتری بوده و علاوه بر کپشن گذاری تصاویر قادر است بر اساس کپشن نیز آن تصاویر را نیز تولید کند.

البته نتایج استفاده از این الگوریتم بینایی کامپیوتر نامناسب بوده و محدودیت های آن را نیز ثابت کرده است. زیرا این فرایند یادگیری در ابتدا روی مدلی به نام LXMERT اجرا شده و خروجی های عجیب و دور از واقعیتی را نیز ارائه داده است.

با تغییراتی در مدل یادگیری LXMERT و تبدیل آن به X-LXMERT نتایج کمی متفاوت بودند. این بار تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی کمی قابل درک بوده اما باز هم تصاویر به طور دقیق و واضح نبودند. یکی از نتایج مثبت این پژوهش می‌تواند بهبود بینایی کامپیوتر و تشخیص چهره باشد. بدین ترتیب با افزایش توانایی کامپیوتری در مورد مفاهیم توصیفی، توانایی آن در مورد یک تصویر یا ویرایش آن نیز افزایش خواهد یافت و بینایی کامپیوتری می تواند وظایف پیچیده تری را روی تصاویر انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال