ثبت تصویری از یک شی براق توسط مریخ نورد استقامت

مریخ نورد استقامت ناسا تصویری از یک قطعه شی براق ثبت کرده است که در ابتدا باعث تعجب کارشناسان مریخ نورد شد. طبق بررسی های بعدی این قطعه براق قرار گرفته روی سنگ های مریخی قطعه ای از پتوی حرارتی ای است که دور مریخ نورد پیچیده شده بود. آنها پس از مشاهده این تصویر […]

مریخ نورد استقامت ناسا تصویری از یک قطعه شی براق ثبت کرده است که در ابتدا باعث تعجب کارشناسان مریخ نورد شد. طبق بررسی های بعدی این قطعه براق قرار گرفته روی سنگ های مریخی قطعه ای از پتوی حرارتی ای است که دور مریخ نورد پیچیده شده بود. آنها پس از مشاهده این تصویر تلاش کردند تا تصویر ثبت شده توسط استقامت را با نمونه اصلی پتوی حرارتی ساخته شده تطبیق دهند. بررسی‌ها نشان داد این فویل براق همان پتوی حرارتی پیچیده شده دور مریخ نورد بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، به گفته تیم مهندسان این مریخ نورد این فویل بخشی از پتوی حرارتی محسوب می‌شود که احتمالاً در زمان فرود از بخشی از بدنه این دستگاه جدا شده است. اندرو گود سخنگوی ناسا در بیانیه ای می گوید: اینکه شی براق مربوط به پتوی حرارتی است شکی نداریم. اما نمی‌دانیم این تکه فویل از کدام قسمت دستگاه جدا شده است. احتمالاً زمان جدایی آن به مرحله فرود برمیگردد. در حالیکه منطقه فرود تا مکان کنونی پیدا شدن این شی حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد.

 مریخ نورد ناسا سال گذشته در اطراف دهانه جزرو فرود آمده بود. در آن زمان مهندسان ناسا با هدف محافظت تجهیزات آن یک پتوی حرارتی در اطراف آن پیچیده بودند. این پتو وظیفه تنظیم دما در زمان ورود به جو مریخ را برعهده داشته است. استقامت اکنون در منطقه رودخانه باستانی در داخل دهانه جزرو در حال کاوش است. این کاوش ها با هدف کشف شواهدی از حیات میکروبی باستانی در مریخ انجام می گیرد. محققان ناسا این مکان را برای کشف مولکول های آب درون سنگ ها کاوش می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال