ثبت فوتون های نور در هوا توسط سریع‌ترین دوربین فرابنفش جهان

دوربین قدرتمند فرابنفش طراحی شده توسط جمعی از محققان بین المللی توانست ذرات بسیار ریز فوتونهای در حال حرکت را ثبت کند. این دوربین که به عنوان سریع‌ترین دوربین فرابنفش جهان شناخته می شود، توانسته تنها در یک تریلیوم ثانیه این تصویر را ثبت کند. بدین ترتیب مشاهده پرواز فوتون‌های فرابنفش در هوا امکان پذیر […]

دوربین قدرتمند فرابنفش طراحی شده توسط جمعی از محققان بین المللی توانست ذرات بسیار ریز فوتونهای در حال حرکت را ثبت کند. این دوربین که به عنوان سریع‌ترین دوربین فرابنفش جهان شناخته می شود، توانسته تنها در یک تریلیوم ثانیه این تصویر را ثبت کند. بدین ترتیب مشاهده پرواز فوتون‌های فرابنفش در هوا امکان پذیر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این دستگاه توسط چند محقق از انستیتوی ملی تحقیقات کانادا ساخته شده است و نام آن نیز UV-CUP است. در این دستگاه از یک تکنیک جدید در تصویر برداذی استفاده شده که قادر است رویدادهای فوق سریع را با چند تریلیون فریم بر ثانیه ثبت کند. این دیوایس تاکنون توانسته تنها طول موجهای واضح یا نزدیک به مادون قرمز را تصویربرداری کند.

در این تحقیق ابتدا یک فتوکاتد خاص ساخته شده و سپس آن را با چیزی که به عنوان استریک کمرا میشناسند ترکیب کرده اند. همچنین در این دستگاه از یک الگوریتم خاص برای دریافت دیتا و همچنین تشکیل آن به عنوان یک تصویر استفاده شده است. تصویر ضبط شده توسط این دوربین دو پالس فرابنفش فمتوثانیه ای را در زمان برخورد با لنز دوربین ثبت کرده است.

محققین امیدوارند بتوانند با بهبود عملکرد این دستگاه و همچنین استفاده از مواد دیگر در فتوکاتد، علاوه بر افزایش سرعت، ساخت الگوریتم شکل گیری تصویر به کمک هوش مصنوعی را امکانپذیر کنند. همچنین دستگاه UV-CUP در حال انتقال به فرانسه برای ثبت تصاویر پدیده های فیزیکی مختلف است. از جمله این پدیده ها می‌توان به تولید پلاسما با لیزر و فلورسانس هایی که در معرض نور فرابنفش قرار می گیرند نام برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال