ثبت تصاویر بی‌نظیری از سیاره مشتری با کمک تلسکوب جمنای

ستاره شناسان روش جدیدی به نام تصویربرداری لاکی (Lucky imaging) را برای تصویربرداری از فضا امتحان کرده اند که در نتیجه آن تصاویر بی نظیری از سیاره مشتری به ثبت رسیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اخترشناسان با کمک روش تصویربرداری لاکی و بوسیله تلسکوپ جمنای موفق به ثبت تصاویر زیبایی از سیاره […]

ستاره شناسان روش جدیدی به نام تصویربرداری لاکی (Lucky imaging) را برای تصویربرداری از فضا امتحان کرده اند که در نتیجه آن تصاویر بی نظیری از سیاره مشتری به ثبت رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اخترشناسان با کمک روش تصویربرداری لاکی و بوسیله تلسکوپ جمنای موفق به ثبت تصاویر زیبایی از سیاره مشتری شده اند.  این تصاویر با وضوح بسیار بالا و در هاوایی ثبت شده است. این تصاویر به حدی واضح است که ستاره شناسان توانسته اند مناطق گرم و درخشان روی این سیاره را در زیر ابرهای گازی آن شناسایی کنند. این تصاویر پروضوح ترین عکس هایی است که تاکنون از این سیاره به زمین رسیده است.

تصویربرداری لاکی روش جدیدی است که در ان اثرات مبهمی که در اثر لایه های گازی تشکیل میشود، از بین می رود. در این روش مادون قرمز طول موجی طولانی تر از نور مرئی شناسایی شده در تلسکوب هابل دارد. مادون قرمز با نفوذ به ابرهای گازی موجود در بالای جو این سیاره به دانشمندان این امکان را می دهد تا ساختار داخلی این سیاره را به طور دقیق تر بررسی کنند.

تصویربرداری از این سیاره بخشی از مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا در برنامه مشترک مشاهدات (joint programme of observations) بوده است. هدف از این تحقیق بررسی چگونگی ایجاد سیستم های آب و هوایی در این سیاره گازی و همچنین پیدایش طوفان های بزرگ در این غول گازی بوده است. در این تصویربرداری از داده های تلسکوپ فضایی هابل و همچنینی فضاپیمای جونو (Juno) استفاده شده است. این فضاپیما متعلق به ناسا بوده و در سال 2016 در مدار قطبی این سیاره قرار گرفته و وظیفه آن بررسی میدان گرانشی، میدان مغناطیسی، و مَگنِتوسفِرِ مشتری است.

ثبت تصاویر بی نظیری از سیاره مشتری با کمک تلسکوب جمنای

ثبت تصاویر بی نظیری از سیاره مشتری با کمک تلسکوب جمنای

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال