چراغ‌های خودروهای آینده، چشمان رانندگان دیگر را اذیت نخواهد کرد

حتما شما هم از نور چراغ خودورهایی که از روبه‌رو می‌آیند و چشمان شما را اذیت می‌کنند، شکایت دارید اما باید بدانید که مطالعات اخیر دانشگاه Carnegie Mellon بر روی نسل جدیدی از چراغ‌های خودرو، این امکان را به وجود خواهد آورد که نور چراغ‌های این خودروها، دیگر شما را اذیت نکنند. چراغ‌های هوشمندی که محققان […]

حتما شما هم از نور چراغ خودورهایی که از روبه‌رو می‌آیند و چشمان شما را اذیت می‌کنند، شکایت دارید اما باید بدانید که مطالعات اخیر دانشگاه Carnegie Mellon بر روی نسل جدیدی از چراغ‌های خودرو، این امکان را به وجود خواهد آورد که نور چراغ‌های این خودروها، دیگر شما را اذیت نکنند.

چراغ‌های هوشمندی که محققان در دانشگاه رباتیک Carnegie Mellon بر روی آن مطالعه دارند، پیشتر نیز خبرساز شده بود چرا که تکنولوژی به کار گرفته شده در آنها، سبب دور کردن قطرات آب به هنگام باران میشد و نتیجه‌ی آن، خلق دید بهتر برای راننده در زمان بارندگی بود. البته این یکی از ویژگی‌های چراغ‌های هوشمند آینده خواهد بود و حالا، محققان به این موضوع می‌اندیشیند که چگونه می‌توان کاری کرد که این چراغ خودروها، بهتر از قبل بدرخشند.

برای شروع، این چراغ‌ها خودروها و وسایل‌ نقلیه‌ای را که از روبه‌رو می‌آید، شناسایی کرده و برد نور چراغ‌ها را در جهتی که نور مستقیما به سمت راننده‌ی مقابل می‌تابد، کاهش می‌دهد. حتی گزارشات جدیدی که توسط مجله‌ی Scientific American منتشر شده، از به کارگیری GPS در این چراغ‌ها برای تعیین زاویه‌ی تابش نور چراغ‌ها صحبت شده است که اگر چنین چیزی رخ دهد، لاین و خطی که رانندگان در آن حرکت‌ می‌کنند، روشنتر از سایر خطوط خواهد بود. این چراغ‌ها قادر خواهند بود تمامی موانعی را که با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند را نیز شناسایی کرده و شدت نور را با توجه به محیط، تنظیم نماید. البته عملکرد دقیق این چراغ‌ها و دستورات مختلف آن، نهایتا به تصمیم شرکت‌های تولید کننده‌ی خودرو ربط دارد اما احتمالا تا چند سال آینده، حتی با داشتن چراغ‌‌هایی هوشمند، باز هم این موضوع و چراغ خودروها مسئله‌ای مهم باقی خواهد ماند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال