حمل پنل های خورشیدی به ایستگاه بین المللی توسط اسپیس ایکس

اسپیس ایکس بار دیگر موفق شد تا پروازی را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد. این بار علاوه بر ابزارهای مربوط به تحقیقات آزمایشگاهی ، چندین پنل خورشیدی نیز به این ایستگاه ارسال شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس روز شنبه کپسول دراگون خود را با کمک موشک […]

اسپیس ایکس بار دیگر موفق شد تا پروازی را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد. این بار علاوه بر ابزارهای مربوط به تحقیقات آزمایشگاهی ، چندین پنل خورشیدی نیز به این ایستگاه ارسال شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس روز شنبه کپسول دراگون خود را با کمک موشک فالکون ۹ به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد. این پرتاب از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام گرفت.

پس از این پرتاب کپسول دراگون به ماژول هارمونی واقع در ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد. دو فضانورد حاضر در این ایستگاه نیز شاهد این عملیات بودند. ایستگاه فضایی بین المللی در هلضر روزهای شلپفی را پشت سر می گذارد. زیرا علاوه بر این کپسول، یک فضاپیما به نام Cygnus18 و MS22 از روسیه نیز به این ایستگاه متصل هستند. این دو فضاپیما نیز با هدف حمل محموله و یا فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده اند.

در کپسول دراگون علاوه بر ابزارهای آزمایشگاهی دو پنل خورشیدی نیز قرار داشت. وزن محموله ابزارهای آزمایش علمی حدود ۳.۵ تن بود. قرار است این کپسول به مدت یک ماه در این ایستگاه باقی بماند و در نهایت با محموله دیکری مربوط به نتیجه آزمایش های علمی به زمین باز گردد.

پنل های خورشیدی ارسال شده با نام IROSA نیز باید به ارایه های فعلی اضافه شوند. هدف از ارسال این پنل ها نیز افزایش میزان انرژی و ارتقا سیستم تامین برق ایستگاه فضایی است. این پنل ها نسبت به مدل های قبلی ابعاد کوچکترین دارند اما میزان انرژی تولید شده آنها یکسان است.

طبق گفته ناسا قرار است پنل های جدید با انرژی جنبشی ذخیره شده کار کنند. استفاده از آنها نیز می تواند قابلیت های تولید انرژی در ایستگاه را ارتقا دهد. پس از نصب آنها نیز توان ایستگاه فضایی برای انجام عملیات های علمی تا ۳۰ در صد افزایش خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال