چسب سلولی می تواند در بازسازی ساخت بافت های بدن کمک کند

دانشمندان برای دستیابی به بازسازی بهتر اندام ها و بافت های بدن از چسب سلولی استفاده خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا با کمک مولکول های مهندسی شده نوعی چسب سلولی ایجاد کردند که می‌تواند برای پیوند سلول ها مورد استفاده قرار بگیرد. این پژوهشگران در بیانیه […]

دانشمندان برای دستیابی به بازسازی بهتر اندام ها و بافت های بدن از چسب سلولی استفاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا با کمک مولکول های مهندسی شده نوعی چسب سلولی ایجاد کردند که می‌تواند برای پیوند سلول ها مورد استفاده قرار بگیرد.

این پژوهشگران در بیانیه ای اعلام کردند با کمک این مطالعه می توان در بلند مدت هدف بازساختی بافت ها و اندام های جدید را دنبال کرد.

در حال حاضر درون بدن انسان مولکول های چسبی به طور طبیعی حضور دارند. آنها میتوانند باعث نگهداشتن دهها تریلیون سلول به صورت الگوهای سازمان یافته در کنار یکدیگر شوند. وظیفه دیگر این مولکول های چسبی شامل ارتباط سلولی و حفظ آن در عملکرد بدن، هدایت سلول های ایمنی به مناطق خاص و توسعه شبکه های عصبی است.

پروفسور وندل نیم، محقق فارماکولوژی سلولی و مولکولی در این مورد می گوید: ما به گونه ای سلول ها را مهندسی کرده‌ایم که امکان کنترل سلول ها و برنامه ریزی آن ها برای تعامل با سلول های دیگر را ایجاد میکند. بدین ترتیب این پژوهش می تواند در آینده برای ساختن بافت ها و اندام ها مورد استفاده قرار بگیرد.

مولکول های چسبندگی پژوهشگران می تواند در دو بخش برای کنترل کیفیت پیوند سلولی مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل بخشی از آن به عنوان گیرنده در خارج از سلول قرار میگیرد و میتواند نوع تماس و تعامل با سلول ها را مشخص کند. از طرفی بخش دوم نیز باعث استحکام یک پیوند درون سلول خواهد شد. این دو بخش می توانند برای تولید انواع سلولهای تخصصی و به روش های مختلف به صورت ماژولار قابل تعویض باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال