شرکت Cerebras System از ابرکامپیوتر Andromeda با ۱۳.۵ میلیون هسته رونمایی کرد

شرکت Cerebras System به تازگی از ابر کامپیوتر جدید خود رونمایی کرد که قرار است در زمینه یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابرکامپیوتر Andromeda مجهز به ۱۳.۵ میلیون هسته و توان رایانشی ۱۱ اگرافلاپ با نرخ ۱۶ بیت در هوش مصنوعی خواهد بود. این ابرکامپیوتر از […]

شرکت Cerebras System به تازگی از ابر کامپیوتر جدید خود رونمایی کرد که قرار است در زمینه یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابرکامپیوتر Andromeda مجهز به ۱۳.۵ میلیون هسته و توان رایانشی ۱۱ اگرافلاپ با نرخ ۱۶ بیت در هوش مصنوعی خواهد بود. این ابرکامپیوتر از خوشه های ۱۶ تایی سیستم Cerebras c2 ساخته شده که در هر سیستم یک تراشه WSE2 قرار گرفته است. این تراشه بزرگترین تراشه ساخته شده در جهان محسوب میشود که ۵۴ سانتی متر مربع است. درون این تراشه ۸۵۰ هزار هسته بهمراه ۲.۶ میلیارد ترانزیستور جای گرفته است.

ساخت این تراشه در کالیفرنیا و در یک دیتاسنتری با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میای.ن دلار انجام شد. تراشه WSE2 پیش از این در حوزه هایی مانند دانشگاه و تجاری برای کارهایی مانند مدل های زبانی بزرگ استفاده شده است. به گفته ابن شرکت ابرکامپیوتر Andromeda می تواند با استفاده از موازی سازی داده ها در مدل های زبانی بزرگ مقیاس پذیری در سطحی نزدیک به ایده آل را اجرا کند.

مقیاس پذیری بدان معناست که در صورت اضافه شدن کامپیوترهای بیشتر به این ابرکامپیوتر زمان آموزش شبکه عصبی آن کاهش یابد. علاوه بر آن Andromeda قابلیت های دارد که سیستم های مبتنی بر GPU قادر به انجام آن نیستند. هنوز هیچ کدام از ادعاهای Cerebras ثابت نشده است اما با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها از پردازشگرهای گرافیکی انویدیا برای آموزش مدل های یادگیری ماشینی استفاده کرده اند، این شرکت روش جالبی را انتخاب کرده است. در حال حاضر امکان دسترسی به آن از راه دور امکان پذیر است و برخی کاربران آن در حال حاضر شامل دانشگاه کمبریج، آزمایشگاه آرگون و دستیار صوتی Jasper AI هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال