موسیقی‌های خاص می‌توانند احساس درد را در بدن فرد کاهش دهند

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند در صورتی که فرد به موسیقی‌های خاص و مورد علاقه خود گوش کند باعث کاهش درد او خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کانادایی در تحقیق اخیر متوجه شدند موسیقی‌های دارای احساس برانگیختگی از قبیل مورمور شدن می‌توانند برای کاهش شدت درد مورد […]

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند در صورتی که فرد به موسیقی‌های خاص و مورد علاقه خود گوش کند باعث کاهش درد او خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کانادایی در تحقیق اخیر متوجه شدند موسیقی‌های دارای احساس برانگیختگی از قبیل مورمور شدن می‌توانند برای کاهش شدت درد مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال در زمان مراجعه به دندانپزشک استفاده از موسیقی همزمان با درمان دندان می‌تواند بسیار موثر باشد.

تاثیر موسیقی در تسکین درد از مدت‌ها پیش تاکنون توسط دانشمندان کشف شده بود. اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد این موضوع حتی روی نوزادان نیز صدق کرده و آهنگ‌های ترجیحی افراد می‌توانند اثر ضد درد بیشتری نسبت به دیگر موسیقی‌های آرامبخش داشته باشند.

داریوس ولویسیوس از نویسندگان این تحقیق در دانشگاه مکگیل در کانادا در این مورد می‌گوید: با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه می‌توان تخمین زد که در مقیاس ۱۰ درجه درد چه مقدار کاهش درجه انجام می‌گیرد. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه همانند یک مسکن بدون نسخه در شرایط مشابه کار می‌کند. همچنین موسیقی‌های دارای قابلیت برانگیختگی احساسات تاثیر قوی‌تری خواهند داشت.

در آزمایشی که وال ویسیوس و همکارانش روی ۶۳ شرکت کننده سالم انجام دادند مشخص شد کنندگان در زمان گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود درد کمتری را در حدود ۴ درجه در مقیاس ۱۰۰ درجه احساس کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال