چانداریان ۳ اولین تصاویر قطب جنوب ماه را ارسال کرد

نخستین ویدیویی که از کاوشگر چانداریان ۳ منتشر شده است مربوط به فرود آن روی سطح ماه در بخش قطب جنوب این قمر بوده و محل فرود را نشان می‌دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چانداریان ۳ نخستین ویدیو از فعالیت‌های خود را منتشر کرده که در آن فرود روی سطح ماه […]

نخستین ویدیویی که از کاوشگر چانداریان ۳ منتشر شده است مربوط به فرود آن روی سطح ماه در بخش قطب جنوب این قمر بوده و محل فرود را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چانداریان ۳ نخستین ویدیو از فعالیت‌های خود را منتشر کرده که در آن فرود روی سطح ماه به نمایش درآمده است. این فیلم مربوط به یک روز پس از رسیدن به قطب جنوب ماه است که ماه نورد و فرودگر چهار چرخ قصد دارند کاوش خود را روی سطح ماه آغاز کنند.

پس از فرود چانداریان ۳ در روز ۲۳ اوت در قطب جنوب ویدیویی از این فرود ثبت شده که نشان می‌دهد این ماهنورد در حال پایین رفتن از سطح شیبدار فرودگر بوده و قصد دارد در زمین غبار آلود حرکت کند.

همچنین چانداریان ۳ پس از فرود روی سطح ماه موفق به ثبت چند عکس شگفت انگیز از ماه شد. هنوز مکان دقیق فرود چانداریان ۳ توسط سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام نشده است. بنظر می‌رسد محل فرود متعلق به همان مکان فرود چانداریان ۲ در سال ۲۰۱۹ است. مکان مورد نظر به دهانه های جنوبی منزینوس وسیمپلوس نزدیک است.

طبق اعلام سازمان تحقیقات فضایی هند این ماموریت به صورت برنامه‌ریزی شده در حال انجام است و سیستم‌ها نیز طبق پیش‌بینی کار می‌کنند. همچنین این سازمان در اپلیکیشن ایکس پستی را منتشر کرد و در آن اعلام کرد فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در این ماموریت در حال انجام است و عملیات حرکت ماهنورد نیز شروع شد.

تجهیزات علمی قرار گرفته در ماه‌ نورد پراگیان و کاوشگر ویکرام فعال شده‌اند. در برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار است ترکیبات جوی و معدنی ماه مورد بررسی قرار بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال