چینی‎ها متهم ردیف اول حملات امنیتی به تلگرام

پاول دوروف مدیر عامل تلگرام از حملات سایبری به این پیام رسان می گوید. روز چهارشنبه حمله های گسترده ای به سرورهای تلگرام صورت گرفته است که دوروف منشا آن ها را کشور چین می داند. او در توئیتر خود به طور رسمی متنی منتشر کرده است مبنی بر اینکه IP حمله کننده های به […]

پاول دوروف مدیر عامل تلگرام از حملات سایبری به این پیام رسان می گوید. روز چهارشنبه حمله های گسترده ای به سرورهای تلگرام صورت گرفته است که دوروف منشا آن ها را کشور چین می داند. او در توئیتر خود به طور رسمی متنی منتشر کرده است مبنی بر اینکه IP حمله کننده های به این سیستم، به مناطقی داخل کشور چین باز می گردند و احتمالا این حمله ها مربوط با اعتراضات گسترده در هنگ کنگ است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، به تازگی اعتراضاتی در هنگ کنگ علیه چین صورت گرفته است. این اعتراضات از آنجا شروع شد که قانونی توسط مقامات این کشور تصویب شد مبنی بر استرداد مجرمان هنگ کنگی به چین. قانونی که اعتراض ها و چالش هایی را در کشور هنگ کنگ ایجاد کرده است اما دولت چین به شدت آن ها را محکوم کرده است. سازمان CAC چین (سازمان نظارت بر فضای سایبری کشور) تاکنون پاسخی به اظهارات پاول دوروف نکرده است. البته پیش از این در جریان های سیاسی دیگر، دولت چین همواره این گونه حملات را تکذیب کرده و عنوان کرده که خودش همواره قربانی اینگونه از حملات سایبری بوده است.

پیش از این نیز در جریان درگیری های صورت گرفته در هنگ کنگ، اینگونه حملات به تلگرام رخ داده بود و به همین دلیل و به دلیل شباهت حملات اخیر با حملات قبلی است که موسس تلگرام آن ها را به چین نسبت می دهد. به طور کلی پیام رسان های اینچنینی مانند تلگرام همواره در حرکت های سیاسی مورد توجه بوده اند. قابلیت رمز نگاری اینگونه از اپلیکیشن ها به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند اعتراضات را در سراسر جهان برنامه ریزی و هماهنگ کنند. مثلا در جریان اعتراضات گسترده ای در سال 2014 در هنگ کنگ نیز دولت چین دسترسی به اینستاگرام را محدود کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال