چت بات ChatGPT می تواند تا ۸۰ درصد آلزایمر را با موفقیت تشخیص دهد

پژوهش های اخیر انجام گرفته روی چت بات ChatGPT نشان می دهد این ربات گفتگوگر می تواند با بررسی گفتگوهای انجام شده بیماری آلزایمر را با دقت ۸۰ درصد شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدید نشان می دهد استفاده از چت بات ChatGPT می تواند بیماری آلزایمر را تشخیص […]

پژوهش های اخیر انجام گرفته روی چت بات ChatGPT نشان می دهد این ربات گفتگوگر می تواند با بررسی گفتگوهای انجام شده بیماری آلزایمر را با دقت ۸۰ درصد شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدید نشان می دهد استفاده از چت بات ChatGPT می تواند بیماری آلزایمر را تشخیص دهد.

پژوهش های دانشگاه درکسل آمریکا نشان می دهد الگوریتم اینفا ه شده در هوش مصنوعی چت بات ChatGPT که توسط شرکت OpenAI گسترش داده شده است قادر است از طریق سرنخ های موجود در یک گفتگو بیماری آلزایمر را در مراحل اولیه شناسایی کند. این ربات چت با تکنیک های یادگیری تنظیم شده و می تواند پاسخ های سریع و درستی به سوالات مختلف بدهد.

پژوهشگران برای شناسایی بیماری آلزایمر در مراحل اولیه بر روی برنامه هایی تمرکز کردند که برای شناسایی مشکلاتی مانند تردید، اشتباهات گرامری و تلفظی و در برخی مواقع از یاد بردن معنی کلمات بکار میرود. ۶۰ تا ۸۰ درصد بیماران دچار زوال عقل از مشکلات اختلال زبانی رنج می برند. در حال حاضر از آزمایش های متداول برای شناسایی بیماری آلزایمر می توان به آزمایش های مربوط به ویژگی های زبانی و صوتی مانند مکث، بیان کلمات و کیفیت آنها اشاره کرد.

سومین نسخه از چت بات ChatGPT با یک الگوریتم یادگیری عمیق آموزش دیده است که می تواند با تمرکز بر روی نحوه استفاده از کلمات و نحوه ساخت زبان علایم اولیه بیماری را شناسایی کند. در این الگوریتم باید ویژگی های معنی و استفاده معنی دار از کلمات از متن استخراج و چیزی به عنوان جاسازی ایجاد شود که نمایه ای گفتار بیماران الزایمری محسوب می شود.

چت بات ChatGPT می تواند با استفاده از جاسازی متن به عنوان رویکردی در شناسایی علایم اولیه آلزایمر بکار رود و پتانسیل تشخیص زود هنگام را خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال