شامپانزه ها برای ترمیم زخم های خود از حشرات نایاب استفاده می کنند

پژوهشگرانی که در حال مطالعه روی شامپانزه ها بودند متوجه شدند این حیوانات از گونه های ناشناس از حشرات برای درمان زخم های خود استفاده می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آلمانی در بررسی خود متوجه شده‌اند شامپانزه ها برای ترمیم زخم از روشی متفاوت استفاده می کنند. آن ها […]

پژوهشگرانی که در حال مطالعه روی شامپانزه ها بودند متوجه شدند این حیوانات از گونه های ناشناس از حشرات برای درمان زخم های خود استفاده می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آلمانی در بررسی خود متوجه شده‌اند شامپانزه ها برای ترمیم زخم از روشی متفاوت استفاده می کنند. آن ها از حشرات یک گونه ناشناس برای برای این کار بهره می برند.

در این پروژه به نام پروژه شامپانزه اتوپیا پژوهشگران متوجه شدند این حیوانات از روشی منزجرکننده برای ترمیم زخم استفاده کردند. به طوری که یک شامپانزه مادر برای زخم پای پسرش از حشرات ناشناس استفاده کرده بود. این حیوان پس از شکار حشره از هوا و قراردادن آن در دهان خود آن را روی زخم پسرش قرار داد. این کار چندین بار تکرار شد.

 اگر چه نوع حشره هنوز مشخص نشده اما پژوهشگران عقیده دارند از این روش برای پاکسازی زخم استفاده می شود. ماسکارو سرپرست این پژوهش و زیست شناس تکاملی موسسه ماکس پلانک در مورد مشاهده خود می گوید: در ابتدا این شامپانزه مادر پای پسر خود را بررسی کرده سپس در اطراف خود حشره ای را دیده و آن را میگیرد. این درحالی است است که بسیاری از ما هنوز توانایی های اجتماعی حیوانات را درک نکرده ایم.. اما اکنون در این گونه از شامپانزه مشاهده می‌شود که می‌تواند از همنوع خود مراقبت کند. در بررسی های بعدی طی ۱۵ ماه قبل ۷۶ مورد دیگر از این حیوانات مشاهده شد که از حشرات روی زخم خود یا دیگران استفاده کرده بودند. اگرچه هنوز نوع حشره برای پانسمان زخم ها مشخص نشده اما به نظر می‌رسد این روش منزجر کننده می تواند مفید باشد.

به گفته سیمون پیکا زیست شناس دانشگاه اوسنابروک انسان‌ها نیز برای درمان برخی بیماری ها از گونه ای از حشرات به عنوان دارو استفاده می کنند. زیرا برخی از این حشرات عملکردی همانند آنتی بیوتیک ضد ویروس خواهند داشت. در ادامه این پژوهش محققان سعی دارند تا نوع حشره مورد استفاده در شامپانزه ها را شناسایی کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال