صنعت هوافضای چین از اولین کوسه رباتیک رونمایی کرد

اولین کوسه رباتیک جهان با قابلیت های منحصر به فرد توسط محققانی از شرکت هوافضایی چین رونمایی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوسه رباتیک صنعت هوافضای چین در آکواریومی در پارک‌های چانگ به نمایش گذاشته خواهد شد. این کوسه دارای حرکات کند، از بزرگترین ماهیان زنده در جهان محسوب می‌شود. […]

اولین کوسه رباتیک جهان با قابلیت های منحصر به فرد توسط محققانی از شرکت هوافضایی چین رونمایی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوسه رباتیک صنعت هوافضای چین در آکواریومی در پارک‌های چانگ به نمایش گذاشته خواهد شد. این کوسه دارای حرکات کند، از بزرگترین ماهیان زنده در جهان محسوب می‌شود. طول آن ۴.۷ متر و حدود ۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد. سرعت حرکت این کوسه رباتیک در دقیقه ۴۲ متر است. درون این کوسه یک باتری لیتیومی قرار داده شده که انرژی لازم برای حرکت آن را فراهم می کند.

 همچنین این کوسه با حرکت دادن باله های مکانیکی همانند یک کوسه واقعی شنا کرده و می تواند شیرجه بزند. از دیگر قابلیت های آن باز و بسته شدن دهان کوسه و آبشش هایش است که آن را کاملاً شبیه به یک کوسه واقعی می کند.

وانگ زولینگ یکی از توسعه دهندگان این روبات کوسه ای گفته است از قابلیت های مهم این روبات شنا تا عمق ۱۰ متری است. همچنین می‌تواند به مدت ۱۰ ساعت به طور مداوم شنا کند. کنترل آن از راه دور انجام می‌شود و بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده و با کمک حسگر های موجود در آن حرکات خود را به نمایش می گذارد.

 البته پیش از این نیز چندین ماهی رباتیک ساخته شده بود اما کوسه نهنگ رباتیک از بزرگترین آنها محسوب می شود. هدف از ساخت این روبات حرکت آن در آکواریوم برای نمایش و همچنین افزایش دانش تماشاچیان در مورد دریا و حیوانات آبزی بوده است. علاوه بر آن برخی بررسی های هیدرولوژیکی و عکاسی از زیر آب و بازرسی محیطی نیز می تواند توسط این کوسه رباتیک انجام شود. این شرکت علاوه بر کوسه رباتیک قصد دارد چند پستاندار منقرض شده را نیز به صورت ربات آبزی عرضه کرده و در پارک‌ها و مدارس برای نمایش قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال