چین از سیستم جدید دفاعی خود برای ردیابی موشک های فوق سریع خبر داد

فناوری جدید دفاعی چین با کمک هوش مصنوعی مسیر حرکت موشک های هایپرسونیک را پیش بینی می کند. این موشک ها دارای سرعتی ۵ برابر سرعت صوت هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از آکادمی هشدارهای زودهنگام نیروی هوایی چین موفق به دستیابی به فناوری جدیدی شده اند که در آن […]

فناوری جدید دفاعی چین با کمک هوش مصنوعی مسیر حرکت موشک های هایپرسونیک را پیش بینی می کند. این موشک ها دارای سرعتی ۵ برابر سرعت صوت هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از آکادمی هشدارهای زودهنگام نیروی هوایی چین موفق به دستیابی به فناوری جدیدی شده اند که در آن با کمک هوش مصنوعی می توان مسیر حرکت موشک های هایپرسونیک را پیش بینی کرد. طبق گزارش اعلام شده در ماه گذشته میلادی دارپا نیز تلاش کرده است تا سامانه ای برای مقابله با موشک های هایپرسونیک بسازد. هم اکنون محققان چینی مدعی ساخت چنین سامانه‌ای شدند. سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی دفاعی چین می‌تواند مسیر حرکت موشک های مافوق صوت را پیش بینی کرده و پیش از برخورد آن در مقابل این موشک بایستد.

موشک های هایپرسونیک دارای سرعت بسیار زیاد هستند. با این وجود این موشک ها نیز تابع قوانین فیزیکی هستند و در زمان حرکت نشانه هایی برای تشخیص در سامانه های دفاعی از خود به جای می گذارند. چینی ها نیز با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشینی تلاش کردند تا بتوانند سیستمی را توسط همین نشانه ها آموزش داده و مسیر حرکت را پیش‌بینی کنند.

 یکی از پژوهشگران چینی در مصاحبه ای اعلام کرد داده های اولیه دارای نویز زیادی است و ردیابی خطر توسط هوش مصنوعی را با مشکل مواجه می‌کند. به همین دلیل از الگوریتم یادگیری عمیق ویژه استفاده شد تا علاوه بر حذف نویز از سیگنال ها بتوان روی رویدادهای جدید و مهم تمرکز کرد. در نهایت یک سامانه پیچیده هوش مصنوعی ایجاد شد که با کمک یک لپ تاپ معمولی میتواند مسیر موشکهای هایپرسونیک را پیش بینی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال