چین طی یک ماموریت جاه طلبانه نمونه‌های یک سیارک را به زمین می‌آورد

چین قصد دارد کاوشگر تیان ون ۲ را به سمت یک سیارک در نزدیکی زمین ارسال کرده و نمونه‌هایی از آن را پس از جمع آوری برای بررسی به زمین بیاورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر تیان ون ۲ متعلق به چین قرار است با موشک لانگ مارچ 3B در ماه […]

چین قصد دارد کاوشگر تیان ون ۲ را به سمت یک سیارک در نزدیکی زمین ارسال کرده و نمونه‌هایی از آن را پس از جمع آوری برای بررسی به زمین بیاورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر تیان ون ۲ متعلق به چین قرار است با موشک لانگ مارچ 3B در ماه می ۲۰۲۵ پرتاب شود. چین در این ماموریت جاه طلبانه به دنبال جمع آوری نمونه از یک سیارک و اکتشاف این دنباله‌دار به صورت چالش برانگیز خواهد بود. زیرا hین ماموریت شامل جمع آوری نمونه از سیارک در نزدیکی زمینT رساندن مواد به زمین و تمرکز در اعماق فضا برای نظارت روی دنباله‌دار بوده و برای این کار برنامه‌ریزی شده است.

تمرکز اصلی روی سیارک ۴۶۹۲۱۹ در نزدیکی زمین است که می‌توان آن را شبه قمر زمین در نظر گرفت. این کاوشگر پس از ملاقات با این سیارک یک سنجش از راه دور برای ارزیابی و مکان‌های احتمالی فرود انجام می‌دهد. سپس نمونه‌ها را با دو روش متفاوت از طریق اتصال برای ارسال به زمین و لمس به همراه تحلیل جمع آوری خواهد کرد.

این سیارک در فاصله ۱۴.۵ میلیون کیلومتری از زمین قرار داشته و بخش اول این ماموریت حدود ۲ سال و نیم طول می‌کشد. با توجه به اینکه از روش لمس و اتصال برای جمع آوری نمونه از این سیارک استفاده خواهد شد این کار بسیار چالش برانگیز است. کاوشگر باید به صورت خودکار چهار بازوی رباتیک همراه با مته‌هایی در انتهای آن را استفاده کند و در عین حال خود را محکم روی سطح سیارک نگه دارد.

در صورت موفقیت آمیز بودن این ماموریت می‌توان مشخص کرد آیا سیارک مورد نظر قطعه‌ای از ماه بوده که در اثر برخورد دیگر سیارک‌ها به فضا پرتاب شده یا به یک سیاره اولیه تعلق دارد. تیان ون ۲ نمونه‌های جمع آوری شده از سیارک را به زمین منتقل کرده با استفاده از فناوری‌های مربوط به سفر، رفت و برگشت به سیارک‌ها را نیز مورد آزمایش قرار می‌دهد.