چین با خاک ماه در این قمر پایگاه می‌سازد

برنامه‌ریزی های چین نشان می دهد این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۸ روی خاک ماه پایگاه قمری بسازد. این پایگاه با استفاده از رباتی که به ماه پرتاب میشود با خاک ماه ساخته خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این آزمایش های مختلفی در مورد خاک ماه […]

برنامه‌ریزی های چین نشان می دهد این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۸ روی خاک ماه پایگاه قمری بسازد. این پایگاه با استفاده از رباتی که به ماه پرتاب میشود با خاک ماه ساخته خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این آزمایش های مختلفی در مورد خاک ماه انجام شده است. یکی از آنها ازمایش رشد گیاهان در خاکی بود که از ماموریت آپولو جمع آوری شد. این برای نخستین بار بود که از خاک ماه برای رشد یک گیاه در طول آزمایش استفاده شد. همچنین در آزمایش دیگری ساخت و ساز در ماه را با وجود گرد و غبار روی سطح آن مورد بررسی قرار داده بود. در این بین چین قصد دارد اولین کشوری باشد که از خاک ماه برای ساخت و ساز پایگاه استفاده می کند.

این کشور حتی زمان آغاز کار خود را با تخمین اعلام کرده است. این کشور ساخت این پایگاه با استفاده از خاک آن را تا ۵ سال دیگر آغاز می کند. در کنفرانس اخیر ساخت و ساز فرازمینی در دانشگاه هااوژانگ، حدود ۱۰۰ دانشمند و محقق فضایی حضور داشتند و در مورد راه های ساخت این پایگاه اظهار نظر کردند. دینگ لییون، کارشناس آکادمی علوم مهندسی چین در این مورد گفته است: در حال حاضر یک ربات با نام Chinese super Masons در حال طراحی است که می تواند از خاک ماه برای تهیه آجر استفاده کند‌. به گفته وی برای اکتشافات طولانی مدت در ماه به یک پایگاه روی آن نیاز است و ساخت این پایگاه نیز در آینده ممکن خواهد شد.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال