چین موفق به ساخت هواپیمای مافوق صوت بر اساس طرح رد شده ناسا شد

چین یک هواپیمای مافوق صوت جدید ساخته که می تواند پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت کند. این طرح پیش از این توسط ناسا رد شده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، چین یک هواپیمای مافوق صوت جدید ساخته است که پیش از […]

چین یک هواپیمای مافوق صوت جدید ساخته که می تواند پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت کند. این طرح پیش از این توسط ناسا رد شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، چین یک هواپیمای مافوق صوت جدید ساخته است که پیش از این طرح آن توسط ناسا کنار گذاشته شده بود. نمونه اولیه این هواپیما دارای یک موتور پروازی مافوق صوت است که حدود ۲۰ سال پیش ناسا آن را رد کرده بود.

 البته قابل ذکر است احتمال دارد این نسخه آزمایشی به یک هواپیمای واقعی مافوق صوت تبدیل نشود. با این حال طبق مقاله منتشر شده در مجله Propulsion Technology تیم سازنده مدعی است شناخت مکانیسم نحوه کار این هواپیما می تواند در آینده و در توسعه هواپیماهای مافوق صوت مورد استفاده قرار بگیرد. طرح اولیه آن نیز توسط مینگ هان تانگ مهندس بخش مافوق صوت ناسا و در سال ۱۹۹۰ ارائه شده بود. اما به دلیل هزینه بالا و مسائل فنی هرگز ساخته نشد.

طرح هواپیمای تانگ شامل دو موتور مجزا در هر سمت است و به دلیل قرارگیری موتور ها در این مکان در سرعت های پایین تر می توانند همانند موتورهای معمولی توربینی جت کار کند. از طرفی طراحی بدنه آن نیز طوری انجام گرفته که بدون کمک هیچ قطعه متحرک دیگری قادر خواهد بود به سرعت بیش از ۵ برابر سرعت صوت برسد. پروفسور تان هویجون به کمک دیگر همکاران خود از دانشگاه هوانوردی و فضانوردیی نانجینگ از این طرح برای ساخت نمونه اولیه هواپیمای خود استفاده کرده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال