ادعای چین در مورد قدرت چند میلیون برابری رایانه کوانتومی این کشور در برابر رایانه گوگل

چین قدرت کامپیوتر کوانتومی جدید خود را یک میلیون برابر بیشتر از رایانه کوانتومی گوگل می داند. به ادعای این کشور رایانه کوانتومی چین سریع ترین رایانه کوانتومی جهان محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رقابت بین چین و ایالات متحده در ساخت سریعترین رایانه کوانتومی جهان ادامه دارد. به طوری […]

چین قدرت کامپیوتر کوانتومی جدید خود را یک میلیون برابر بیشتر از رایانه کوانتومی گوگل می داند. به ادعای این کشور رایانه کوانتومی چین سریع ترین رایانه کوانتومی جهان محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رقابت بین چین و ایالات متحده در ساخت سریعترین رایانه کوانتومی جهان ادامه دارد. به طوری که اکنون فیزیکدانان چینی مدعی هستند رایانه کوانتومی این کشور عملکرد و سرعت بالاتری نسبت به انواع ساخته شده در ایالات متحده دارد. در رایانه های چینی از فوتون های نور برای رسیدن به نتیجه استفاده شده است.

 پیش از این نیز بارها شاهد اغراق چین در مورد فناوری های مختلف مخصوصاً فناوری های دفاعی بوده‌ایم. اما امکان دارد این ادعای جدید درست باشد. رایانه کوانتومی چینی جیوژانگ 2 قادر است یک معادله را در یک میلی ثانیه محاسبه کند. این در حالی است که برای حل همان معادله توسط سریع ترین کامپیوترهای معمولی جهان نیاز به ۳۰ تریلیون سال زمان است.

پان جیانوی از محققین ارشد چینی در مورد ابررایانه دیگری به نام زوچونگژی 2 در چین گفته است: این یک رایانه کوانتومی ابررسانای قابل برنامه ریزی است که حتی نسبت به رایانه کوانتومی ۵۵ کیوبیتی گوگل ۱۰ میلیون برابر سریع تر است. به همین دلیل سریعترین ماشین در جهان محسوب می‌شود و قادر است برای اولین بار در ۲ سال گذشته رایانه کوانتومی گوگل را شکست دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال