ادعای چین در مورد ساخت اولین موتور جت جهان با سوخت نفت سفید

طبق ادعای چین در صورت استفاده از نفت سفید به عنوان سوخت، جت ها با ۹ برابر سرعت صوت حرکت خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی اعلام کردند موفق به ساخت اولین موتور موج انفجار مافوق صوت در جهان شده اند. به گفته آنها در صورت استفاده از نفت […]

طبق ادعای چین در صورت استفاده از نفت سفید به عنوان سوخت، جت ها با ۹ برابر سرعت صوت حرکت خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی اعلام کردند موفق به ساخت اولین موتور موج انفجار مافوق صوت در جهان شده اند. به گفته آنها در صورت استفاده از نفت سفید به عنوان سوخت در این موتورها، سرعت هواپیما به ۹ برابر سرعت صوت می رسد. طبق گزارش رسانه چینی این موتور انفجاری موفق شد تا چندین آزمایش زمینی را در تونل شوک مافوق صوت با موفقیت به پایان برساند.

تیم سرپرست آزمایش به رهبری ایو یونفنگ، مهندس ارشد موسسه مکانیک آکادمی علوم چین این موتور را با نیروی رانش موجی از انفجارها مورد آزمایش قرار می دهد. این موتور نسبت به دیگر موتورهای مافوق صوت مانند اسکرم جت قدرت بیشتری تولید می کند.

در تمام موتورهای انفجاری ساخته شده از سوخت هیدروژنی گرانقیمت استفاده میشود. به گفته یونفنگ امکان استفاده از سوخت جت برای موتورهای انفجاری وجود دارد اما منفجر کردن آن کار چندان ساده ای نیست. زیرا اشتعال نفت سفید در هوای گرم و متحرک مشکل است. محققان در شبیه سازی های خود متوجه شدند موتور انفجاری برای استفاده از نفت سفید به عنوان سوخت به محفظه انفجاری ده برابر بیشتر از موتوری که با هیدروژن کار می کند نیاز دارد. اما اضافه کردن طول بیشتر در هواپیماهای مافوق صوت چندان راحت نیست. زیرا هر میلی متر در ساخت آن موثر است.‌

محققان چینی برای حل این مشکل از یک اصلاح ساده استفاده کردند. با ایجاد یک برآمدگی کوچک روی محفظه موتور موفق شدند تا امکان احتراق نفت سفید را آسانتر کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال