تصمیم چین برای ساخت بزرگترین مزرعه تولید انرژی خورشیدی و بادی با ظرفیت ۴۵۰ گیگابایت

با وجودی که چین در چند سال اخیر اولین قدرت تولید انرژی تجدیدپذیر در جهان محسوب می شود اما اکنون قصد دارد بزرگترین تاسیسات تولید انرژی پاک جهان را نیز در بیابان گبی احداث کند. قرار است این مزرعه تولید انرژی خورشیدی و بادی حدود ۴۵۰ گیگاوات وات انرژی پاک تولید کند. به گزارش سرویس […]

با وجودی که چین در چند سال اخیر اولین قدرت تولید انرژی تجدیدپذیر در جهان محسوب می شود اما اکنون قصد دارد بزرگترین تاسیسات تولید انرژی پاک جهان را نیز در بیابان گبی احداث کند. قرار است این مزرعه تولید انرژی خورشیدی و بادی حدود ۴۵۰ گیگاوات وات انرژی پاک تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین به عنوان قدرت اول تولید انرژی تجدیدپذیر هم اکنون ظرفیت تولید ۸۹۵ گیگاوات انرژی را در اختیار دارد که تقریباً بیش از تمام اتحادیه اروپا و ایالات متحده و استرالیا محسوب می شود. هرچند دیگر کشورهای دنیا نیز تلاش دارند تا به سمت استفاده از انرژی تجدید پذیر حرکت کنند.

چین قصد دارد در بیابان گبی بزرگترین تأسیسات تولید انرژی خورشیدی و بادی را راه اندازی کند که قادر خواهد بود ۴۵۰ گیگاوات انرژی تولید کند. طبق گفته مدیر توسعه ملی و کمیسیون اصلاحات چین این مزرعه می تواند ظرفیت کنونی را تا نیم تراوات نیز افزایش دهد. در حال حاضر حدود ۱۰۰ گیگاوات از این تاسیسات در حال آماده سازی است. اتمام کار آن نیز با تاسیس 332 گیگاوات تا ابتدای دی‌ماه امسال انجام می شود. به گفته رئیس جمهور چین ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی در چین تا 2030 به حدود ۱.۲ تراوات می‌رسد. این افزایش ظرفیت بخشی از برنامه ریزی های این کشور برای حذف کربن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال