چین از ساخت بزرگترین آنتن جهان خبر داده است

چین مدعی شد بزرگترین آنتن جهان را ساخته و قرار است از زمین به عنوان ایستگاه رادیویی این آنتن غول پیکر استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چندی است که چین به صورت مکرر و مداوم تحولات علمی و فناوری بسیاری را در حوزه فضا به ثمر رسانده است. اکنون نیز […]

چین مدعی شد بزرگترین آنتن جهان را ساخته و قرار است از زمین به عنوان ایستگاه رادیویی این آنتن غول پیکر استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چندی است که چین به صورت مکرر و مداوم تحولات علمی و فناوری بسیاری را در حوزه فضا به ثمر رسانده است. اکنون نیز این کشور بار دیگر در حوزه فضا خبر ساز شده و مدتی است بزرگترین آنتن جهان را برای استفاده در عملیات های زیردریایی ساخته است.

ژا مینگ مهندس ارشد این پروژه از موسسه تحقیقات ارتباطات دریایی ووهان در مورد این آنتن غول پیکر می گوید: این آنتن برای ارتباطات زیردریایی در فاصله‌های بیش از ۳ هزار کیلومتر استفاده خواهد شد. از آن می توان به پایگاه نظامی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام نیز رسید.

هنوز مکان این آنتن بزرگ مشخص نشده اما این تیم تحقیقاتی مدعی است که در ۱۰۰۰ کیلومتری جنوب پکن و در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری جنوب شرقی دان هوانگ قرار گرفته است. در مقاله‌ای مربوط به این آنتن در مجله چینی Ship Research گفته شده است: دستگاه های دریافت کننده در عمق ۲۰۰ متری سطح دریا قرار دارند و قادر به دریافت سیگنال های این آنتن از فاصله هزار و ۳۰۰ کیلومتری هستند.

 در ساخت این آنتن از شبکه بزرگی از کابل ها و دکل های مشابه با خطوط برق استفاده شده است. رسانه های چینی نیز در گزارشی از کارکرد این سیستم با کمک دو فرستنده زیر زمینی و جریان الکتریکی شارژ خبر دادند. این آنتن می تواند زمین را به یک پایگاه بزرگ رادیویی تبدیل کند. تیم سازنده این آنتن را اولین آنتن مقیاس بزرگ و فرکانس بسیار پایین می داند که می تواند برای کاربران غیر نظامی نیز مورد استفاده باشد.

 امواج الکترومغناطیسی تولید شده توسط آن از یک دهم تا ۳۰۰ هرتز خواهد بود و می تواند مسافت های طولانی را در زیر آب و حتی زیر سطح زمین نیز طی کند. برای مدیریت این آنتن نیاز است تا جریان های الکتریکی کنترل شده و از ایجاد یک میدان مغناطیسی و تاثیر آن بر رسانایی کابل ها جلوگیری شود. به همین دلیل مدیریت آن و تنظیم امواج رادیویی بسیار مهم است. از کاربردهای این آنتن قوی می‌توان به نظارت بر خطوط گسل در زیر سطح زمین و یا بررسی خطرات مربوط به زلزله در شهرهای چین اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال