چین ادعای برخورد فضاپیمای خود به ماه را نپذیرفت

پیش از این در خبرها از برخورد ۱ بخش فضاپیمای چینی به ماه گزارش‌هایی منتشر شده بود. در گزارش نهایی نیز مشخص شد که این زباله فضایی به چین تعلق دارد اما اکنون چین این ادعا را نپذیرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک زباله فضایی مربوط به فضاپیمای چینی در […]

پیش از این در خبرها از برخورد ۱ بخش فضاپیمای چینی به ماه گزارش‌هایی منتشر شده بود. در گزارش نهایی نیز مشخص شد که این زباله فضایی به چین تعلق دارد اما اکنون چین این ادعا را نپذیرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک زباله فضایی مربوط به فضاپیمای چینی در تاریخ چهارم مارس به سطح ماه برخورد خواهد کرد. پیش از این زباله فضایی را به بخشی موشک فالکون ۹ که در سال ۲۰۱۵ پرتاپ شده بود نسبت داده بودند. پس از آن نیز گفته شد این زباله متعلق به چین است. حدود یک هفته پیش نیز بسیاری از کارشناسان پس از بررسی مجدد اطلاعات منتشر شده را اصلاح کرده و گفتند این زباله به ماموریت چانگ ای ۵ و سازمان ملی فضایی چین مرتبط است.

 این ماهواره در اکتبر سال ۲۰۱۴ پروازی نزدیک به ماه را انجام داده بود. با این وجود وزارت خارجه چین این ادعا را نپذیرفته و سخنگوی این وزارتخانه نیز گفته است تقویت کننده ای که اکنون قرار است با سطح ماه برخورد کند قبلاً به جو زمین وارد شده و سوخته است. در صورت صحت ادعای چین هنوز ماهیت زباله فضایی برخورد کننده به سطح ماه مشخص نشده است. این در حالی است که هنوز فناوری لازم در مورد نحوه سقوط بقایای پرتاب های فضایی وجود ندارد. چرا که ممکن است در آینده با موارد بیشتری از این قبیل روبه‌رو باشیم و با پرتاب‌های فضایی بیشتر نیز وضعیت بدتر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال