چین با کمک کشورهای حاشیه خلیج فارس همکاری های فضایی را افزایش میدهد

چین قصد دارد با کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه صنایع فضایی و مخابراتی وارد همکاری شود. رئیس جمهور این کشور در اجلاس سران اعلام کرد چین تمایل دارد با کشورهای نوظهور در بخش فضایی مانند عربستان و امارات وارد همکاری شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از اسپیس […]

چین قصد دارد با کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه صنایع فضایی و مخابراتی وارد همکاری شود. رئیس جمهور این کشور در اجلاس سران اعلام کرد چین تمایل دارد با کشورهای نوظهور در بخش فضایی مانند عربستان و امارات وارد همکاری شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از اسپیس نیوز، رئیس جمهور چین در نشست اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و چین در ریاض اعلام کرد این کشور قصد دارد در زمینه سنجش از دور و ماهواره های مخابراتی، بهره برداری از فضا و زیرساخت های هوافضا با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همکاری کند. این کشورها شامل عربستان سعودی، امارات متحده ،بحرین کویت، عمان و قطر است.

در سخنرانی شی جین پینگ اعلام شد چین از حضور فضانوردان کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایستگاه فضایی خود و انجام مأموریت های مشترک استقبال خواهد کرد. همچنین چین قصد دارد مرکز مشترک میان آنها برای اکتشافات قمری و فضای دور دست ایجاد کند. صحبت های رئیس جمهور چین کمی جاه طلبانه به نظر می رسد و تنها نشان دهنده علاقه اولیه برای ایجاد این همکاری است که در آن نشان از تعهد وجود ندارد.

در این سخنرانی رئیس جمهور چین اعلام کرد ایستگاه فضایی این کشور میتواند مورد استفاده توسط کشورهای سراسر جهان باشد. همچنین این کشور بارها اعلام کرد میتواند فضانوردان کشورهای دیگر را آموزش داده و آنها را به ایستگاه فضایی تیان گونگ اعزام کند.

پیش از این یکی از مقامات آکادمی فناوری فضایی چین اعلام کرده بود این کشور قصد دارد ماژول های ایستگاه فضایی را افزایش دهد. اضافه کردن ماژول بیشتر بدان معناست که در آینده این ایستگاه می تواند از فضانوردان بیشتری میزبانی کند. همچنین این کشور در حال ساخت یک فضاپیمای جدید است که می تواند تا ۶ فضانورد را به مدار حمل کند.

چین در حوزه اکتشاف ماه نیز فعالیت خود را آغاز کرده است و در آن به دنبال یک شریک می گردد. همچنین قصد دارد در زمینه تحقیقات بین المللی قمری با دیگر کشورها همکاری کند.

شرکت ارجین اسپیس چین نیز اعلام کرد قصد دارد در منطقه نمایش ظرفیت صنعتی چین و امارات یک شعبه و مرکز تحقیق احداث کند. این شرکت که به دنبال بهره برداری و معدن ماوی منابع فضایی است در لوکزامبورگ و سنگاپور نیز شعباتی دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال