چین با هدف نجات زمین سیستم رادار تشخیص سیارک می سازد

یک رسانه دولتی چینی اعلام کرد این کشور با هدف دفاع از سیاره زمین در برابر سیارک های خطرناک قصد دارد رصدخانه ای برای مشاهده اعماق فضا با کیفیت بالا احداث کند. به گفته این رسانه این سامانه می تواند مشاهده سیارک ها در اعماق فضا را با قابلیتی بی نظیر انجام دهد. به گزارش […]

یک رسانه دولتی چینی اعلام کرد این کشور با هدف دفاع از سیاره زمین در برابر سیارک های خطرناک قصد دارد رصدخانه ای برای مشاهده اعماق فضا با کیفیت بالا احداث کند. به گفته این رسانه این سامانه می تواند مشاهده سیارک ها در اعماق فضا را با قابلیتی بی نظیر انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، و به نقل ازخبرگزاری گلوبال تایمز، مقامات و دانشمندان چینی قصد دارند با استفاده از سامانه جدید ردیابی سیارک ها برنامه ای مشابه ناسا برای زیر نظر گرفتن سیارک ها آغاز کنند. این سامانه دفاع سیاره ای احتمالاً متشکل از ۲۰ آنتن خواهد بود که قطر آنها به ۲۵ تا ۳۰ متر می رسد.

این آنتن‌ها می‌توانند به طور همزمان رصدهای باکیفیتی را از سیارک ها در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری زمین انجام دهند. رئیس موسسه فناوری پکن در مورد این سیستم می گوید: با احداث مرکز پویان در چین امکان دفاع نزدیک از زمین و قابلیت‌هایی مانند رصد های فضایی افزایش خواهد یافت و میتواند در مطالعه درباره سیاره های فراخورشیدی سکونت‌پذیر و شکل گیری سیارک‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

قرار است این مرکز در ابتدا با ساخت چهار آنتن به قطر ۱۶ متر آغاز شود و سپس در صورت اطمینان از ساخت آن با تمام پتانسیل های مورد نظر آنتن ها به بیش از ۲۰ عدد افزایش پیدا کند تا کیفیت داده های این سامانه راداری نیز بالاتر برود.

طبق گزارش‌های منتشر شده این مرکز به عنوان نخستین رادار فضای دوردست امکاناتی نظیر تصویر برداری سه بعدی، نظارت پویا و رصد فعال اشیای فضایی در داخل منظومه شمسی را خواهد داشت. پیش از این نیز چین از احداث سامانه ای برای نظارت بر سیارک ها و همچنین محافظت از زمین در برابر تهدیدهای احتمالی خبر داده بود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال