چین روی ساخت رابط بین مغز و کامپیوتر سرمایه گذاری می‌کند

چین با اختصاص بودجه جدید برای ساخت آزمایشگاه مجهز قصد دارد تا تحقیق و ساخت رابط بین مغز و کامپیوتر را آغاز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایشگاه جدید چین با هدف توسعه روش های مختلف ارتباط مغز با کامپیوتر و مغز و ماشین، جنبه های علمی این فناوری ها را […]

چین با اختصاص بودجه جدید برای ساخت آزمایشگاه مجهز قصد دارد تا تحقیق و ساخت رابط بین مغز و کامپیوتر را آغاز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایشگاه جدید چین با هدف توسعه روش های مختلف ارتباط مغز با کامپیوتر و مغز و ماشین، جنبه های علمی این فناوری ها را بررسی می کند.

طبق گزارش منتشر شده توسط ساوث چاینا مورنینگ پست، چین قصد دارد به سازه آمریکا دررزمینه ساخت این رابط های مغزی پایان دهد. به همین دلیل ساخت یک آزمایشگاه مجهز را اغاز کرده است.

آزمایشگاه جدید چین با نام هایهه در شهر تیانجین ساخته خواهد شد. این آزمایشگاه زیرساخت های لازم برای تولید تراشه های مغزی را فراهم می کند. درون این آزمایشگاه ۶۰ دانشمند برجسته با تجربه کار در خارج از چین گردهم می آیند. قرار است این دانشمندان روش جدیدی را برای ارتباط با مغز از طریق کامپیوتر فراهم کنند.

ارتباط موردنظر می تواند با کمک رابط های جدید انجام شود. پیشنهاد برخی دانشمندان توسعه یافت های بایونیک برای بدن است. برخی نیز روش شناسایی و اندازه گیری سیگنال های مغزی را پیشنهاد داده اند.

دینگ رویکینگ، محقق ارشد این آزمایشگاه در چین می گوید: آزمایشگاه هایهه بزرگترین مرکز در رابطه با طراحی پتنت در زمینه تعامل بین مغز و کامپیوتر است. سه حوزه اصلی فعالیت این آزمایشگاه شامل اندازه گیری نوار مغزی با دقت بالا، نرخ اطلاعات و روش هایی برای کمیت کنترل برای استفاده توسط دستگاه ها است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال