چین در رقابت با آمریکا در تدارک ساخت پایگاه با سوخت هسته ای در ماه است

چین قصد دارد در حوزه فضا از ایالات متحده پیشی بگیرد. به همین دلیل طی گزارش های اخیر برنامه ای برای ساخت پایگاه با سوخت هسته ای تدارک دیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد پایگاه خود در ماه را تا تاریخ ۲۰۲۸ به پایان برساند. از طرفی ایالات […]

چین قصد دارد در حوزه فضا از ایالات متحده پیشی بگیرد. به همین دلیل طی گزارش های اخیر برنامه ای برای ساخت پایگاه با سوخت هسته ای تدارک دیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد پایگاه خود در ماه را تا تاریخ ۲۰۲۸ به پایان برساند. از طرفی ایالات متحده نیز برای بازگشت انسان به ماه تا سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی های انجام داده است.

خبرگزاری چینی با نام SCMP، در مورد این پایگاه می گوید احتمالا پایگاه مد نظر روی ماه از سوخت هسته ای استفاده می کند. در ساخت این پایگاه از یک فرودگر، مدارگرد و کاوشگر استفاده خواهد شد.

ماموریت های مربوط به احداث این پایگاه چینی ها نیز طی چانگ ای ۶، ۷ و ۸ انجام می شود. وون ویران، از بخش برنامه های اکتشاف در ماه چین طی مصاحبه ای اعلام کرد این کشور به دنبال ساخت یک سیستم جدید است تا بتواند از سوخت هسته ای به عنوان سوخت پایدار در این پایگاه استفاده کند. چین امیدوار است طی ۱۰ سال آینده فضانوردانی را برای اکتشاف به ماه ارسال کند.

این کشور در حال حاضر توسعه ایستگاه فضایی خود را در دستور کار دارد و قصد دارد پس از تکمیل آن در مدار زمین، به عنوان نخستین کشور یک کاوشگر به نیمه دور ماه ارسال کند.

مکان این پایگاه احتمالا در نیمکره جنوبی ماه خواهد بود و در آن یک مرکز تحقیقات علمی ایجاد می شود که در آن از فضانوردان دیگر کشورها مانند روسیه نیز میزبانی به عمل خواهد آمد. از طرف دیگر ایالات متحده نیز از برنامه های خود برای ساخت یک پایگاه در قطب جنوب قمر زمین خبر داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال