چین خود را برای پرتاب تیانژو ۵ آماده می کند

چین قصد دارد فضاپیمای باری تیانژو ۵ را به ایستگاه فضایی خود ارسال کند. این پرتاب یکی از پرتاب های مهم چین محسوب میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای باری تیانژو ۵ چین در حالی برای ارسال به تیانگونگ آماده میشود که قرار است پیش از آن فضاپیمای تیانژو ۴ این […]

چین قصد دارد فضاپیمای باری تیانژو ۵ را به ایستگاه فضایی خود ارسال کند. این پرتاب یکی از پرتاب های مهم چین محسوب میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای باری تیانژو ۵ چین در حالی برای ارسال به تیانگونگ آماده میشود که قرار است پیش از آن فضاپیمای تیانژو ۴ این ایستگاه فضایی را ترک خواهد کرد.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد این فضاپیمای باری در موقعیت مناسب و طبق برنامه به فضا پرتاب خواهد شد. به گفته این آژانس احتمالا پرتاب از منطقه ونچانگ انجام خواهد شد که اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد. تیانژو ۴ نیز در تاریخ ۱۰ می از همین مرکز به ایستگاه فضایی چین ارسال شد.

این فضاپیما با حمل بار ماموریت مربوط به شنژو ۱۴ را پشتیبانی می‌کرد. تیانژو ۴ سومین فضاپیمای باری متصل به ایستگاه است که آنجا مستقر هستند. این فضاپیما ها با عمری بیش از یکسال حدود ۱۰.۶ متر طول دارند. این فضاپیما با داشتن ۱۳.۵ تن وزن قادر است تا ۶.۹ تن وزن را حمل کند. فضاپیماهای تیانژو که برای حمل بار ساخته شده تند دارای دو بخش کابین بار و بخش پیش رانش است. ایستگاه فضایی تیانگونگ نیز در حال حاضر شامل یک ماژول اصلی، دو ماژول آزمایشگاهی و یک فضاپیما برای بازگرداندن خدمه است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال