چین سیستم دفاعی جدیدی را برای مقابله با خطر سیارک‌ها آزمایش می‌کند

چین قصد دارد نوعی سیستم دفاعی توسعه دهد که از طریق آن بتواند با خطر سیارک های نزدیک به زمین مقابل کند. مسئول صنعت فضایی چین از توسعه این سیستم و آغاز آزمایشات مربوط به آن خبر داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، معاون سازمان ملی فضایی چین گفته است: تحقیقات لازم […]

چین قصد دارد نوعی سیستم دفاعی توسعه دهد که از طریق آن بتواند با خطر سیارک های نزدیک به زمین مقابل کند. مسئول صنعت فضایی چین از توسعه این سیستم و آغاز آزمایشات مربوط به آن خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، معاون سازمان ملی فضایی چین گفته است: تحقیقات لازم در زمینه ایجاد یک سیستم دفاعی از زمین در برابر سیارک های نزدیک به آن آغاز شده است و هدف از انجام آن نیز نظارت و مدیریت خطرات اجرام فرازمینی خواهد بود. یانهوا می گوید: برنامه ریزی‌هایی برای اجرای سیستم دفاعی انجام شده و نرم افزار شبیه سازی نیز توسعه خواهد یافت. همچنین پس از آن تمرین های مورد نیاز برای مواقع ضروری انجام می گیرد.

 از طرفی راه‌حل‌های پیشنهادی سایر جوامع نیز دریافت خواهد شد و آموزش‌های ما نیز با جوامع بین‌المللی به اشتراک گذاشته می شود. یانهوا اضافه کرد: در قدم اول به یک شبکه ردیابی و هشدار اولیه با کمک استقرار ماهواره ها و امکانات زمینی نیاز است تا بتوان سیارک های نزدیک به زمین را شناسایی و دسته بندی کرد.

دولت چین قصد دارد طی سال های آینده یک ماموریت برای رصد دقیق سیارک های خاص اطراف زمین انجام دهد. پس از آن فناوری های لازم برای خنثی کردن این خطرات نیز در نظر گرفته می شود. آزمایش‌های اولیه نیز با هدف تایید این فناوری ها و ایجاد روشی برای انحراف سیارک های در حال حرکت به زمین انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال