چین از دو موشک در ماموریت سرنشین دار به ماه استفاده می کند

چین برای ارسال فضانوردان خود به ماه پر سال ۲۰۳۰ از دو موشک استفاده خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین طی اعلام برنامه های خود برای فرود روی ماه اعلام کرد در این ماموریت یک جفت موشک ارسال میشود. یکی از آنها حامل فرودگر ماه و دیگری فضانوردان را با […]

چین برای ارسال فضانوردان خود به ماه پر سال ۲۰۳۰ از دو موشک استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین طی اعلام برنامه های خود برای فرود روی ماه اعلام کرد در این ماموریت یک جفت موشک ارسال میشود. یکی از آنها حامل فرودگر ماه و دیگری فضانوردان را با خود حمل می کند.

مهندس عضو آژانس فضایی خدمه در چین طی مصاحبه ای با رسانه های دولتی اعلام کرد این موشک ها به طور مجزا به ماه می رسند. پس از رسیدن روی سطح ماه و خروج ماه نورد، فضانوردان از آن برای بررسی سطح ماه استفاده می کنند.

هدف از ارسال دو موشک به صورت مجزا تلاش برای غلبه بر یک چالش نوآورانه است. این چالش همان نداشتن یک موشک فوق سنگین همانند سامانه پرتاب فضایی ناسا و یا موشک فالکون هوی اسپیس ایکس است. در ماموریت ماه علاوه بر موشک حامل فضانوردان، موشک دیگری نیز ماه نورد را حمل خواهد کرد. همچنین اکسیژن، آب و دیگر لوازم ضروری نیز همراه با این ماموریت ارسال میشود که همگی باعث افزایش وزن محموله خواهند شد.

از دیگر برنامه های چین توسعه موشک های لانگ مارچ ۹ و ۱۰ است. این موشک های فوق سنگین وظیفه ارسال ماموریت سرنشین دار به ماه را طی یک پرتاب بر عهده خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال