چین یک فضاپیمای اسرارآمیز به مدار زمین ارسال کرد

فضاپیمای اسرارآمیز چین برای یک ماموریت نامشخص و با قابلیت استفاده مجدد به مدار زمین پرتاب شد. به نظر می رسد وظیفه این فضاپیما انجام یک ماموریت محرمانه باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین طی دو سال گذشته برای دومین بار فضاپیمای قابل استفاده مجدد خود را برای ماموریت محرمانه به […]

فضاپیمای اسرارآمیز چین برای یک ماموریت نامشخص و با قابلیت استفاده مجدد به مدار زمین پرتاب شد. به نظر می رسد وظیفه این فضاپیما انجام یک ماموریت محرمانه باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین طی دو سال گذشته برای دومین بار فضاپیمای قابل استفاده مجدد خود را برای ماموریت محرمانه به مدار زمین ارسال کرده است. به گفته خبرگزاری شین هوا، موشک Long March 2F وظیفه ارسال فضاپیمای آزمایشی را برعهده داشته است.

 شینهوا در این گزارش اعلام کرد فضاپیمای آزمایشی پس از پرتاب برای مدتی در مدار قرار خواهد گرفت و در این مدت قرار است برخی فناوری های قابل استفاده مجدد آزمایش شوند. هدف از این ماموریت نیز برنامه ریزی و پشتیبانی فنی و همچنین استفاده صلح آمیز از فضا خواهد بود. پیش از این نیز چین یک فضاپیمای آزمایشی قابل استفاده مجدد را در سال ۲۰۲۰ به طور محرمانه به فضا ارسال کرده بود. ممکن است این فضاپیما همان فضاپیمای قبلی باشد البته در آن زمان فضاپیمای آزمایشی پس از دو روز باقی ماندن در آسمان یک محموله کوچک را در مدار قرار داد.

خبرگزاری شین هوا اطلاعات بیشتری در مورد این فضاپیما منتشر نکرده است. اما به نظر می رسد این وسیله یک هواپیمای فضایی رباتیک باشد که در اندازه فضاپیمای رباتیک بوئینگ ایکس 37 ایالات متحده ساخته شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال