ارسال اولین ماهواره 6G آزمایشی به مدار زمین توسط چین

چین اولین ماهواره 6G آزمایشی خود را روانه مدار زمین کرد. این در حالی است که برخی از کشورها هنوز به شبکه 5G دسترسی پیدا نکردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چین اولین کشوری است که توانسته ماهواره 6G آزمایشی خود را روانه مدار زمین کند. البته مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا […]

چین اولین ماهواره 6G آزمایشی خود را روانه مدار زمین کرد. این در حالی است که برخی از کشورها هنوز به شبکه 5G دسترسی پیدا نکردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چین اولین کشوری است که توانسته ماهواره 6G آزمایشی خود را روانه مدار زمین کند. البته مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا این فناوری به طور عملی مورد استفاده قرار گیرد. غیر از چین چند شرکت دیگر نیز برای دستیابی به شبکه 6G فعالیت میکنند.

دانشگاه علم و فناوری الکترونیک چین اعلام کرده است ماهواره 6G آزمایشی این کشور توسط راکت Long March 6 به فضا پرتاب شده و بودجه آن نیز توسط مراکز آموزشی مهم کشور و سازمان هوافضا National Star تامین شده است. این ماهواره آزمایشی از استان شانشی و از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan به فضا ارسال شد.

 هدف از ارسال ماهواره نیز حمل محموله ارتباطی و انجام آزمایش های بار تراهرتز برای ارتباط فرستنده و گیرنده خواهد بود. یکی از اساتید دانشگاه در مورد ارسال ماهواره و هدف از ارسال آن گفته است: این ماهواره ۷۰ کیلوگرمی قرار است به عنوان اولین تایید فنی ارتباطات تراهرتز در فضا شناخته شود. در پیامی که دانشگاه در مورد عملکرد ماهواره منتشر کرده، قابلیت ها و مشاهده از راه دور و نظارت روی فجایع طبیعی نیز اشاره شده است. ارتباطات تراهرتز برای توسعه شبکه 6G به عنوان یک فناوری کلیدی محسوب خواهد شد و سرعت آن نیز بسیار بالا است. احتمالاً شبکه 6G ده برابر سرعت بالاتری نسبت به شبکه 5G خواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از کشورهای مختلف جهان استفاده از تجهیزات 5G چینی را مطلقاً ممنوع اعلام کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال