چین دومین آزمایشگاه تحقیقاتی خود را به فضا پرتاب می کند

چین قصد دارد یک آزمایشگاه تحقیقاتی به نام منگتیان به فضا پرتاب کند. این دومین آزمایشگاه تحقیقاتی چین محسوب می شود که به ایستگاه فضایی این کشور ارسال خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد دومین آزمایشگاه تحقیقاتی این کشور به زودی به ایستگاه فضایی […]

چین قصد دارد یک آزمایشگاه تحقیقاتی به نام منگتیان به فضا پرتاب کند. این دومین آزمایشگاه تحقیقاتی چین محسوب می شود که به ایستگاه فضایی این کشور ارسال خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد دومین آزمایشگاه تحقیقاتی این کشور به زودی به ایستگاه فضایی تیان گونگ این کشور متصل خواهد شد. این آزمایشگاه تحقیقاتی هم اکنون به مرکز پرتاب فضایی ون چانگ منتقل شده است. آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد قرار است در مرکز پرتاب برخی آزمایش های ثانویه و مونتاژ این آزمایشگاه انجام گیرد.

 طبق بیانیه منتشر شده این آژانس فضایی ماموریت پرتاب در ماه اکتبر برنامه ریزی شده است. طراحان این فناوری اعلام کردند طول این تجهیزات بیش از ۷ متر و بیش از ۲۰ تن وزن خواهد داشت. به گفته این طراحان وظیفه اصلی این آزمایشگاه به همراه تجهیزات علمی آن مطالعه ریزگرانش ها و برخی آزمایش ها در فیزیک سیالات، علم مواد و فیزیک بنیادی خواهد بود.

 ونتیان اولین ماژول آزمایشگاهی ایستگاه فضایی چین بوده است که پیش از این توسط موشک سنگین باربری لانگ مارچ  بی۵ ارسال شده بود. این وسیله با ۲۳ تن وزن سنگین ترین وسیله چینی ها محسوب می‌شود که تاکنون در مدار زمین قرار داده شده است. در این آزمایشگاه پنل های خورشیدی در بزرگترین نوع خود استفاده شده است به طوری که در صورت باز شدن کامل حدود ۵۵ متر طول و ۲۸۰ متر مربع مساحت خواهد داشت. این ماژول به همراه سه اتاق خواب مجزا و یک بخش مستقل برای بهداشت طراحی شده است. یک بازوی رباتیک ۵ متری نیز در آن تعبیه شده که وظیفه آن جابجایی تجهیزات کوچک و متوسط خواهد بود. این بازوی ۱۰ متری روی ماژول تیانگونگ باعث ایجاد یک بازوی مشترک با امکان دسترسی به تمام قسمت های اصلی ایستگاه فضایی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال