چین رقیبی برای جیمز وب به فضا ارسال می کند

چین قصد دارد یک تلسکوپ فضایی غول پیکر همانند تلسکوپ فضایی جیمز وب تا پایان سال ۲۰۲۳ به فضا ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارشهایی اخیراً در یک رسانه دولتی در چین منتشر شده که نشان می‌دهد این کشور قصد دارد یک تلسکوپ فضایی غول پیکر با هدف کاوش نحوه […]

چین قصد دارد یک تلسکوپ فضایی غول پیکر همانند تلسکوپ فضایی جیمز وب تا پایان سال ۲۰۲۳ به فضا ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارشهایی اخیراً در یک رسانه دولتی در چین منتشر شده که نشان می‌دهد این کشور قصد دارد یک تلسکوپ فضایی غول پیکر با هدف کاوش نحوه تکامل کهکشان ها و ماده تاریک به فضا پرتاب کند. تلسکوپ ایستگاه فضایی چین با نام کاوش آسمانها برای ساخت نقشه کیهانی جدید از جهان از ابزارهای نوری استفاده می کند. با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد تلسکوپ فضایی جدید چین این تلسکوپ دارای میدان دیدی ۳۵۰ برابر بیشتر از هابل است. اما آیا این تلسکوپ امکان رقابت با رصدخانه فضایی ناسا را خواهد داشت یا خیر.

 طول تلسکوپ چین اندازه یک ساختمان سه طبقه است که به گفته معاون مدیر رصدخانه ملی نجوم چین نسبت به تلسکوپ هابل کمی کم قطرتر اما میدان دید گسترده تر خواهد داشت. لی ران از دانشمندان این پروژه در مورد میدان دید تلسکوپ رصدخانه چین گفته است: دید هابل امکان رصد بخشی از آسمان را فراهم نمی کرد اما این تلسکوپ میدان دید گسترده تر خواهد داشت. همچنین طراحی آن از نوع غیر آستیگمات ۳ آینه ای است که در میدان دید بزرگ خود می تواند تصاویر با کیفیتی نیز ثبت کند. همچنین دقت در اندازه گیری نورسنجی موقعیت و شکل در این تلسکوپ با مدیریت سطوح بالاتری انجام می گیرد.

البته تلسکوپ چین و جیمز وب دو ابزار کاملا جداگانه محسوب می شوند. با این تفاوت که دید وب همانند هابل است و در اینصورت وب از چینی عقب تر خواهد بود. از طرفی وب امکان تشخیص نور ماورا بنفش را نیز خواهد داشت. اما تلسکوپ چین بوسیله 4 ابزار خود برای رصد اجرام مانند تکامل سیاه چاله ها باد به این اجرام نزدیک باشد تا بتواند آنها را ببیند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال