آغاز فعالیت‌های فضایی چین با پرتاب موشک Long March5-B

پرتاب موشک جدید چین به نوعی آغازگر فعالیت های این کشور در زمینه هوافضا خواهد بود. دیروز چین موفق شد تا موشک جدید خود را با فضاپیمایی چینی به مدار پائین زمین ارسال کند. این ماهواره همچنین حامل مدار ایستگاه فضایی چین بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با پرتاب موشک […]

پرتاب موشک جدید چین به نوعی آغازگر فعالیت های این کشور در زمینه هوافضا خواهد بود. دیروز چین موفق شد تا موشک جدید خود را با فضاپیمایی چینی به مدار پائین زمین ارسال کند. این ماهواره همچنین حامل مدار ایستگاه فضایی چین بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با پرتاب موشک Long March5-B فعالیت های فضایی خود را آغاز کرده است. موشک جدیدی پرتاب شده قرار است آغازگر ماموریت مرخی چینی ها و همچنین حامل ایستگاه فضایی این کشور باشد. این پرتاب از مرکز فضایی ونچانگ انجام گرفت و موشک پرتابی نوعی فضاپیمای سرنشین دار بوده که بصورا آزمایشی پرتاب شده است. سازمان فضایی چین این پرتاب را موفقیت آمیز دانسته و اعلام کردند که با وجود شیوع ویروس کرونا توانسته اند همکاری های مناسب برای این پرتاب را انجام دهند.

این پرتاب که به دنبال سلسه پرتاب های قبلی انجام شد در حقیقت گام چهارم از ساخت ایستگاه فضایی چین محسوب می شود. این موشک قرار است در برنامه های آینده  تعداد 6 تا 7 فضانورد را با خود به ایستگاه فضایی ببرد. همچنین طراحی این موشک بگونه ای است که می تواند محموله هایی با وزن 25 تن را نیز حمل کند. پرتاب دیروز این فضاپیما نوعی پرتاب آزمایشی برای آن به شمار می آمد و در پرتاب های بعدی این فضاپیما با سرنشین به ایستگاه فضایی خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال