نسل سوم راکتورهای هسته ای با استفاده از نمک مذاب در چین آغاز بکار کرد

چین به زودی اولین رآکتور هسته‌ای سبز جهان را بصورت آزمایشی راه‌اندازی می‌کند. این راکتور قرار است تنها با سوخت توریوم و نمک مذاب کار کند و در آن خبری از آب نیست. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، راکتور هسته ای سبز چین قرار است تنها با استفاده از نمک مذاب و سوخت توریم […]

چین به زودی اولین رآکتور هسته‌ای سبز جهان را بصورت آزمایشی راه‌اندازی می‌کند. این راکتور قرار است تنها با سوخت توریوم و نمک مذاب کار کند و در آن خبری از آب نیست.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، راکتور هسته ای سبز چین قرار است تنها با استفاده از نمک مذاب و سوخت توریم کار کند. به گفته دانشمندان و کارشناسان صنعت هسته‌ای راه اندازی این راکتور می تواند چین را به اولین کشور توسعه دهنده این فناوری با فاصله زیاد نسبت به دیگر کشورها تبدیل کند. طبق گزارش مجله نیچر رآکتور سبز چین میتواند جایگزینی ایمن‌تر برای مدلهای انرژی هسته‌ای کنونی باشد. توریم نوعی فلز رادیواکتیو ضعیف شبیه به نقره است که به عنوان ضایعات استخراج منابع کمیاب زمین به هدر می رود. به همین دلیل می تواند به عنوان جایگزین اورانیوم با هزینه کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

راکتور سبز چین به جای آب از نمک مذاب استفاده خواهد کرد که میتواند انرژی هسته‌ای ارزان‌تری را تولید کند. همچنین میزان تولید زباله های رادیواکتیو در این رآکتورها نسبت به مدل‌های کنونی بسیار کمتر بوده و به همین دلیل آن را راکتور هسته ای سبز خوانده اند. بطوریکه بسیاری از اعتراضات مربوط به صنعت هسته‌ای کنونی دیگر در مورد این راکتور وجود ندارد. هم اکنون چین ساخت این راکتور را به پایان رساند و قرار است آزمایشات آنرا در شهر Wuwei و طبق اعلام مسئولان از ماه کنونی آغاز کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال