چین قانون منع فروش کنسول‌های بازی را بعد از 14 سال لغو کرد

کشور چین بعد از 14 سال قانون منع فروش کنسول‌های بازی را در این کشور لغو کرد و بر این اساس کمپانی‌های بزرگی نظیر سونی، مایکروسافت و نینتندو می‌توانند وارد بازار چین شوند. این قانون از سال 2000 توسط وزارت فرهنگ این کشور تصویب شده بود و هدف اصلی آن محافظت از نوجوانان در مقابل […]

کشور چین بعد از 14 سال قانون منع فروش کنسول‌های بازی را در این کشور لغو کرد و بر این اساس کمپانی‌های بزرگی نظیر سونی، مایکروسافت و نینتندو می‌توانند وارد بازار چین شوند. این قانون از سال 2000 توسط وزارت فرهنگ این کشور تصویب شده بود و هدف اصلی آن محافظت از نوجوانان در مقابل خطر‌ بازی‌های رایانه‌ای بوده است. به نظر می‌رسد دیگر این بازی‌ها برای نوجوانان این کشور تهدید آمیز نبوده و این قانون لغو شده است.

لغو این قانون از سال گذشته در منطقه‌ی آزاد اقتصادی شانگهای چین آغاز شد و سونی و نینتندو به همراه مایکروسافت توانستند در این محوطه‌ی 120 کیلومتری فروش خود را آغاز کنند. حال به نظر می‌رسد کل کشور چین بتواند شاهد خرید و فروش کنسول‌های بازی باشند. قبل از این اتفاق، اکثر گیمر‌های این کشور از کامپیوتر‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند برای بازی کردن و سرگرم شدن استفاده می‌کردند.

انتشار این خبر باعث استقبال بسیاری از استودیو‌های موجود در چین و دیگر اعضای مربوط به صنعت بازی‌های کامپیوتری شده است. صنعت بازی‌های رایانه‌ای با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشته همچنان پابرجا بوده و کار خود را بر روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی انجام می‌دادند. قبل از منع این قانون گزارش‌ها از ارزش 22 میلیارد دلاری این صنعت در این کشور پهناور خبر داده بودند. حال بدون شک با منع این قانون و ورود کنسول‌های بازی ارزش صنعت گیمینگ در این کشور روز به روز بیشتر نیز می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال