چین شرکت‌های آمریکایی را در فهرست شرکت‌های نامعتبر قرار می‌دهد

چین تصمیم گرفته تا درگیری های تجاری بین خود و آمریکا را از طریق تحریم شرکت های آمریکایی جبران کند. به همین دلیل قرار است تا برخی شرکت های اروپایی و برخی سناتورها در یست شرت های نامعتبر قرار گیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چین قصد دارد برای مقابله به مثل با اقدامات […]

چین تصمیم گرفته تا درگیری های تجاری بین خود و آمریکا را از طریق تحریم شرکت های آمریکایی جبران کند. به همین دلیل قرار است تا برخی شرکت های اروپایی و برخی سناتورها در یست شرت های نامعتبر قرار گیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چین قصد دارد برای مقابله به مثل با اقدامات آمریکا برخی شرکت های آمریکایی نظیر اپل را در فهرست شرکت های نامعتبر قرار دهد. جدال تجاری چین و آمریکا برای اولین بار در سال 2018 و طی بیانیه رؤسای سازمان‌های FBI ،CIA ،NSA و سه سازمان اطلاعاتی دیگر آمریکا در مورد هشدار استفاده از محصولات فناوری چینی آغاز شد و این جدال شرکت های فناوری بخصوص هواوی را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

نگرانی های اخیر آمریکا در مورد زیرساخت های شبکه 5G ساخت شرکت هواوی بود که استفاده از از این تکنولوژی بخاطر خطرهای امنیتی در این کشور ممنوع شد. قوانین مربوط به منوعیت تجارت با شرکت های چینی که برای مدت یکسال وضع شده بود به پایان خود رسید. اما دونالد ترامپ اعلام کرد که این قوانین را برای یکسال دیگر تمدید خواهد کرد. اکنون چین نیز آماده است تا شرکت های فناوری آمریکایی را در فهرست سیاه قرار دهد. این امر نه تنها به دلیل قوانین منع تجارت آمریکا بلکه به دلیل قانون جدید وزارت بارزگانی آمریکا مبنی بر عدم ارسال مواد اولیه از نوع رسانا برای شرکت های چینی عنوان شده است. به گزارش گلوبال تایمز چین قصد دارد سفارشات خود به بوئینگ را فعلا تعلیق کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال