چین تراشه گرافیکی ۷ نانومتری در کلاس گیمینگ می سازد

طبق ادعای رسانه های چینی شرکت Metax قصد دارد تراشه های ۷ نان.متری در. کلاس گیمینگ بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تولید تراشه های ۷ نانومتری توسط چین می تواند تهدیدی برای شرکت های تولید کننده این تراشه در جهان مانند AMD باشد. به گزارش یک رسانه چینی و به نقل […]

طبق ادعای رسانه های چینی شرکت Metax قصد دارد تراشه های ۷ نان.متری در. کلاس گیمینگ بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تولید تراشه های ۷ نانومتری توسط چین می تواند تهدیدی برای شرکت های تولید کننده این تراشه در جهان مانند AMD باشد.

به گزارش یک رسانه چینی و به نقل از تامز هاردور شرکت چینی MetaX Tech که در زمینه تولید تراشه گرافیکی فعالیت دارد اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ پردازنده های در کلاس گیمینگ تولید می کند یانگ هم بنیانگذار این شرکت در مراسمی آینده پردازنده های گرافیکی تولید خود را معرفی کرد.

این شرکت که اخیرا سرمایه گذاری های مطلوبی را دریافت کرده است قصد دارد فعالیت های خود را گسترش دهد. فرآیند تولید تراشه های ۷ نانومتری این شرکت با نام Tape-out اوایل امسال به پایان رسید. این فرایند به تولید فتومسک با استفاده از فایل های CAD می پردازد که با نام PG نیز شناخته می شود. تکمیل این فرایند نشان می دهد ایت شرکت اکنون آماده تولید تراشه است. تولید دومین تراشه است شرکت که مخصوص محاسبات علمی و هوش مصنوعی خواهد بود نیز پس از پایان مراحل تحقیق و توسعه تا پایان سال ۲۰۲۴ عملیاتی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال