چین برای ساخت موشک قابل استفاده مجدد برنامه ریزی می کند

طبق اعلام سازمان ملی فضایی چین این کشور تا اواخر دهه ۲۰۳۰ آزمایش یک موشک با قابلیت استفاده مجدد را آغاز خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین در مراسم روز فضایی چین طرح هایی را برای قابل استفاده مجدد کردن موشک لانگ مارچ ۹ ارائه کرد. سازمان فضایی این کشور […]

طبق اعلام سازمان ملی فضایی چین این کشور تا اواخر دهه ۲۰۳۰ آزمایش یک موشک با قابلیت استفاده مجدد را آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین در مراسم روز فضایی چین طرح هایی را برای قابل استفاده مجدد کردن موشک لانگ مارچ ۹ ارائه کرد. سازمان فضایی این کشور قصد دارد آزمایشات مربوط به این موشک را تا سال ۲۰۳۰ آغاز کند. موشک چین نیز شباهت زیادی به استارشیپ اسپیس ایکس خواهد داشت.

با توجه به اینکه این کشور هنوز هیچ پرتاب با قابلیت استفاده مجددی انجام نداده پیکربندی یک موشک با این قابلیت می تواند بسیار قابل توجه باشد.

در حال حاضر چین موشک لانگ مارچ ۹ را در اختیار دارد که یک موشک فوق سنگین سه مرحله ای است که می تواند در ماموریت های اعماق فضا مورد استفاده قرار بگیرد. توسعه این موشک در سال ۲۰۱۶ آغاز شد. در آن زمان طرح ابن موشک یک طرح کاملا قابل مصرف بود. در سال ۲۰۲۲ طرح آن به موشک قابل استفاده مجدد در مرحله اپل تبدیل شد. احتمال اینکه این موشک به یک موشک قابل استفاده مجدد تبدیل شود زیاد است و این احتمال در سال ۲۰۳۰ عملی خواهد شد. این سازمان قصد دارد به زودی مراحل پیکربندی یک موشک دو مرحله ای با قابلیت استفاده مجدد را آغاز کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال