برنامه چین برای تشکیل ابر صورت فلکی با هدف ارائه اینترنت قدرتمند 5G

برنامه ریزی های چین برای پرتاب ۱۳۰۰۰ ماهواره به فضا موجب نگرانی برخی ابرقدرت‌ها شده است. چین قصد دارد با ارسال این تعداد ماهواره یک ابر صورت فلکی برای ارائه اینترنت قدرتمند 5G تشکیل دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین همانند اسپیس ایکس به دنبال ایجاد یک صورت فلکی از ماهواره […]

برنامه ریزی های چین برای پرتاب ۱۳۰۰۰ ماهواره به فضا موجب نگرانی برخی ابرقدرت‌ها شده است. چین قصد دارد با ارسال این تعداد ماهواره یک ابر صورت فلکی برای ارائه اینترنت قدرتمند 5G تشکیل دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین همانند اسپیس ایکس به دنبال ایجاد یک صورت فلکی از ماهواره ها در مدار نزدیک زمین است. این برنامه ریزی با هدف توسعه اینترنت پرقدرت 5G در چین انجام خواهد شد. اگرچه دولت این کشور جزئیاتی از این پروژه منتشر نکرده اما احتمالاً به واسطه این ماهواره ها خدمات رسانی به مناطق روستایی در این کشور پهناور و ایجاد ارتباطات موثر زمینی انجام خواهد گرفت.

این پروژه از نوع سطح بالا برای دولت چین خواهد بود که علاوه بر ایجاد خدمات ارتباطی می‌تواند به عنوان رقیبی برای اپراتور های غربی باشد. صدها تا هزاران ماهواره در یک ابر صورت فلکی ماهواره ای در کنار هم قرار گرفته و با قرارگیری در فاصله چند صد کیلومتری سطح زمین می توانند خدمات اینترنتی را به تمام مناطق زمین ارائه کنند. با توجه به مطلوب نبودن روابط چین و دنیای غرب ارسال این تعداد ماهواره منجر به نگرانی کشورهایی مانند ایالات متحده و متحدان آن از ترس جاسوسی شده است.

درخواست دولت چین به اتحادیه بین‌المللی مخابرات در این پروژه قرارگیری حدود 12 هزار و 992 ماهواره در نزدیکی مدار زمین خواهد بود. این پروژه طی یک برنامه پنج ساله تا سال ۲۰۲۶ اجرا شده و طی آن یک شبکه یکپارچه ارتباطی از باندهای فرکانسی ارائه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال