چین قصد دارد منابع آبی ماه را استخراج کند

محققان چینی اعلام کردند طبق بررسی های آنها در ماموریت چانگ ای ۵ امکان بهره برداری از منابع آبی ماه وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی نمونه های ماه که به زمین آورده شده است را به دقت مورد بررسی قرار دادند. آنها می‌گویند این دانه های ماه بیش […]

محققان چینی اعلام کردند طبق بررسی های آنها در ماموریت چانگ ای ۵ امکان بهره برداری از منابع آبی ماه وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی نمونه های ماه که به زمین آورده شده است را به دقت مورد بررسی قرار دادند. آنها می‌گویند این دانه های ماه بیش از تصور آنها دارای آب هستند. این محققان پیش از این اعلام کردند احتمالا این ماده حیاتی در اثر بادهای خورشیدی و بمباران سطح ماه با یون های هیدروژن ایجاد شده است.

پیش از این تصور میشد ماه خشک است. اما ماموریت های سال های اخیر و بررسی نمونه های بازگردانده شده به زمین نشان داد این ذرات حاوی مولکول آب هستند. به گفته این محققان محل اصلی این آب ها نیز در منطقه عرض جغرافیایی بالای ماه است.

محققان پیش از این وجود آب در ماه را اثبات کرده بودند. به نظر آنها اثرات مربوط به بادهای خورشیدی، برخورد سیارک ها و دنباله دارها منابع مهم مربوط به وجود ماه در مریخ محسوب میشوند.

در گذشته امکان بررسی نمونه های بازگردانده شده به زمین از نظر عرض جغرافیایی وجود نداشت. زیرا آنها مرزهای جغرافیایی پایین جمع آوری شده بودند. اما در ماموریت چانگ ای ۵، این کاوشگر توانست بالاتر از عرض جغرافیایی مربوط به ماموریت های آپولو و لونا نمونه هایی را جمع آوری کند. طبق اعلام موسسه زمین شناسی و ژئوفیزیک آکادمی چین از نمونه های مربوط به ماموریت چانگ ای ۵ می توان به بسیاری از سوالات در مورد ماه پاسخ داد.

لین یانگتینگ، محقق زمین شناسی و ژئوفیزیک از آکادمی چین و رهبر این مطالعه می گوید: آبی که در این مطالعه به آن اشاره می شود منظور از آب معمولی نیست و به آب ساختار یافته که در دانه های خاک قرار دارد، گفته می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال