چین به دنبال تجاری سازی فناوری 6G تا سال 2030

چین قصد دارد فناوری 6G را تا سال ۲۰۳۰ به طور تجاری راه اندازی کند. طبق اوراق منتشر شده این فناوری در مقاطع مختلفی نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین به دنبال تجهیزات مربوط به فناوری 6G و راه‌اندازی آن به طور رسمی در کشور خود […]

چین قصد دارد فناوری 6G را تا سال ۲۰۳۰ به طور تجاری راه اندازی کند. طبق اوراق منتشر شده این فناوری در مقاطع مختلفی نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین به دنبال تجهیزات مربوط به فناوری 6G و راه‌اندازی آن به طور رسمی در کشور خود است. این در حالی است که هنوز بسیاری از کشورها شبکه 5G را نیز به طور رسمی تایید نکرده اند. طبق اوراق سفید منتشر شده در مورد این فناوری شبکه 6G را بسیار پر سرعت تر از شبکه 5G دانسته و قرار است از آن در برنامه‌ها و اهداف جدیدی در آینده استفاده کند.

 در واقع چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ راه اندازی تجاری فناوری 6G را آغاز کند. بدین ترتیب در آینده رقابت دیگری بین دو کشور آمریکا و چین به وجود خواهد آمد. احتمال اینکه ایالات متحده نیز چنین هدفی را در آینده در پیش بگیرد بسیار زیاد خواهد بود. اما احتمالاً همانند فناوری 5G چین در بازار این فناوری در نسل های آینده سرمایه گذاری کرده و پیشتاز خواهد بود.

تجاری سازی فناوری 6G می تواند در اقتصاد نیز مورد استفاده قرار گیرد. با وجود تحریم های مختلف از طرف آمریکا و محدود کردن شرکتهای چینی اما همچنان چینی ها به دنبال این فناوری بوده و بیشترین پتنت ثبت شده در این حوزه نیز مربوط به چین می باشد. این فناوری قرار است در آینده بخش‌هایی مانند ارتباطات فراگیر هوشمند و جهانی، تجاری‌سازی ارتباطات را پوشش دهد. همچنین در بازارهای تجاری می توان از این فناوری در سرویسهای ابری XR، ارتباطات هولوگرافی، پوشش جهانی و ارتباطات هوشمند نیز استفاده کرد.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال