چین به دنبال سلطه بر جهان تکنولوژی و تولید استانداردهای مصرفی جدید

بسیاری از افراد در ایام قرنطینه و دورکاری از نرم افزار زوم برای برگزاری کنفرانس های آنلاین استفاده کردند که در این میان با مشکلات بسیاری در نقض حریم خصوصی مواجه شدند بطوریکه بسیاری از شزکت های بزرگ مانند  گوگل، اپل، ناسا و .. استفاده از این برنامه را ممنوع کردند. به گزارش سرویس اخبار […]

بسیاری از افراد در ایام قرنطینه و دورکاری از نرم افزار زوم برای برگزاری کنفرانس های آنلاین استفاده کردند که در این میان با مشکلات بسیاری در نقض حریم خصوصی مواجه شدند بطوریکه بسیاری از شزکت های بزرگ مانند  گوگل، اپل، ناسا و .. استفاده از این برنامه را ممنوع کردند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، بررسی محققان امنیتی از ورد هکرها در کلاس های زنده اینترنتی و اختلال در برنامه زوم خبر داد. اگر چه زوم یک شرکت سهامی عام د امریکا به شمار می رود اما هسته مرکزی آن در چین قرار دارد. پس از مشکلات پیش آمده برای این برنامه محققان مؤسسه‌ی امنیتی سیتیزن‌لب (Citizen Labs) متوجه شدند کلیدهای رمزنگاری AES-128 مربوطبه این شرکت از سرورهای مستقر در چین سر درآوردند. درحالی که قوانین موجود در چین به کلیه شرکت ها دستور داده تا اطلاعات ذخیره شده در کشورهای دیگر را با مقامات دولت پکن به اشتراک بگذارند.

زوم پس از اطلاع از این موضوع در بیانیه ای ترافیک سنگین در شبکه های اینترنت را دلیل اصلی عبور برخی جلسات ویدئویی از سرورهای چین دانست و عنوان کرد که طی یک طرح 90 روزه جهت بهبود حفظ حریم خصوصی و تنها با درخواست های قضایی داده های کاربران را در اختیار دیگران قرار خواهد داد و برای این کار از حفاظت های قدرتمند امنیت سایبری استفاده خواهد کرد. در تمام این موارد تنها یک موضوع به شچم می خورد. پکن قصد دارد تا استاندارهای پکن 2035 (China Standards 2035) را به مرحله اجرا در بیاورد. این مجموعه قوانین بیانگر سلطه پین بر جهان، نه تنها در تولید بلکه انتشار استانداردهای جدید تولید و مصرف کالاهاست. این طرح بر بخش هایی مانند واقعیت مجازی، سلامتی هوشمند، بخش های مهمی از فناوری 5G، اینترنت اشیاء، انطباق فناوری اطلاعات و سامانه‌های فتوولتاییک خورشیدی در سطح جهانی خواهد بود. به نظر می رسد اکنون چین با قدرت نمایی در بخش های بالارده و سلطه بر آن به دنبال تعریف قوانین منحصربفرد خود برای جهان باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال