چین با هدف تحقیقات یک گورخرماهی به ایستگاه فضایی تیانگونگ می‌فرستد

چین قصد دارد طی یک پروژه جدید تحقیقاتی یک گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گونه ماهی انتخاب شده به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در زمینه تعامل ماهی و میکروارگانیسم‌ها در یک اکوسیستم بسته به ایستگاه فضایی چین ارسال خواهد شد. هدف از انجام این […]

چین قصد دارد طی یک پروژه جدید تحقیقاتی یک گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گونه ماهی انتخاب شده به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در زمینه تعامل ماهی و میکروارگانیسم‌ها در یک اکوسیستم بسته به ایستگاه فضایی چین ارسال خواهد شد. هدف از انجام این مطالعه کمک به پژوهش‌هایی در مورد مشکلات از دست دادن استخوان در فضانوردان بوده است.

ژانگ وی، دستیار مدیر کل در پروژه‌های کاربردی سرنشین‌دار فضایی در چین در یک سمینار در زمینه پروژه‌های کاربردی در ایستگاه فضایی این پروژه را رسانه‌ای کرد. تحقیقات بیشتر و همچنین جزئیات این پروژه به طور کامل فاش نشده است.

پیش از این نیز زیستگاه آبی ناسا با هدف مطالعه چگونگی تاثیر ریز گرانش بر حیات دریایی یک ماهی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرده این زیستگاه از یک ماهی کوچک به نام مداکا استفاده کرد که زیستگاه آن آب شیرین بوده و بومی کشور ژاپن است.

در سال ۱۹۷۶ نیز گورخرمایی طی ماموریت سایوز و توسط اتحاد جماهیر شوروی به ایستگاه فضایی ارسال شد. در آن زمان طی آزمایش‌های انجام شده مشخص شد این ماهی در محیط ریز گرانش بعضی از رفتارهای خود را تغییر می‌دهد. از سال ۱۹۴۷ تاکنون فرستادن حیوانات به فضا با هدف انجام آزمایش و مطالعات مختلف پیگیری شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال