ایستگاه فضایی چین میزبان گردشگران فضایی خواهد بود

چین در رقابت با ایلان ماسک و جف بزوس ایستگاه فضایی خود را برای افراد علاقمند به گردشگری فضایی آماده خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به زودی ایستگاه فضایی چین به نام تیانگونگ Tiangong به طور کامل تکمیل خواهد شد. پس از آن چین قصد دارد در رقابت با ایلان […]

چین در رقابت با ایلان ماسک و جف بزوس ایستگاه فضایی خود را برای افراد علاقمند به گردشگری فضایی آماده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به زودی ایستگاه فضایی چین به نام تیانگونگ Tiangong به طور کامل تکمیل خواهد شد. پس از آن چین قصد دارد در رقابت با ایلان ماسک و جف بزوس در حوزه گردشگری فضایی نیز فعالیت خود را آغاز کند. به منظور رقابت با شرکت های خصوصی آمریکایی این ایستگاه فضایی میزبان شهروندان عادی علاقمند به حوزه گردشگری خواهد بود.

یانگ لیوی از نخستین فضانوردان چینی حاضر در فضا در سال ۲۰۰۳ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های چینی اعلام کرد به زودی افراد بدون تجربه آموزش رسمی فضانوردی نیز می توانند از ایستگاه فضای تیانگونگ دیدن کنند. به گفته وی تقاضای افراد برای این حوزه طی یک دهه آینده عملی خواهد شد. یانگ از اعضای کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین نیز محسوب می شود. پس از وی نیز ژو جیانپینگ از بخش برنامه‌های فضایی انسانی چین نیز گفته های یانگ را تایید کرد.

 به گفته وی قرار است از هواپیمای سرنشین دار شنژو در بخش گردشگری فضایی استفاده شود. به نظر می‌رسد چین نیز قصد دارد در بازار گردشگری فضایی حضور داشته باشد. در حال حاضر ایستگاه فضایی چین نیاز به تکمیل سه ماژول خواهد بود که در سال جاری نیز شش ماموریت برای تکمیل آن انجام می گیرد. این ماموریت ها شامل پرتاب ماژول ها، تامین محموله و دو مأموریت نیز مربوط به ارسال شنژو 14 با سرنشین و شنژو ۱۵ خواهد بود.

البته چین در آینده تنها از فضاپیمای شنژو برای گردشگران استفاده نخواهد کرد. این کشور در حال حاضر تمرکز خود را روی ساخت یک موشک قابل استفاده مجدد قرار داده است تا در پروازهای فضایی انسانی از آن استفاده کند. یکی از اعضای شرکت علوم فضایی و فناوری چین نیز اعلام کرده بود وسایل نقلیه فضایی سرنشین دار در آینده در این کشور احتمالا می تواند تا ۷ فضانورد را با خود حمل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال