چین برای نخستین بار موفق به فرود عمودی یک موشک شد

چین برای نخستین بار موفق به فرود عمودی موشک و استفاده از نمونه اولیه موشک چندبار مصرف شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در آینده موشک های چینی با قابلیت استفاده مجدد ساخته خواهند شد. این کشور توانست با موفقیت آزمایش مربوط به فرود عمودی یک موشک را در اقیانوس انجام دهد. […]

چین برای نخستین بار موفق به فرود عمودی موشک و استفاده از نمونه اولیه موشک چندبار مصرف شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در آینده موشک های چینی با قابلیت استفاده مجدد ساخته خواهند شد. این کشور توانست با موفقیت آزمایش مربوط به فرود عمودی یک موشک را در اقیانوس انجام دهد. بدین ترتیب سفرهای آینده فضایی با استفاده از فناوری های مربوط به استفاده مجدد موشک ها انجام خواهد شد. رسانه دولتی گلوبال تایمز اعلام کرد طبق تایید آکادمی علوم چین، پرواز موفقیت آمیز این موشک توسط شرکت پروازهای فضایی CAS Space انجام گرفته است.

لیان جی، مهندس ارشد آکادمی در مصاحبه خود اعلام کرد نمونه اولیه موشک دارای ۲.۱ متر طول و ۰.۵ متر قطر بوده است. همچنین این موشک ۹۳ کیلوگرمی دارای دو موتور با نیروی رانش ۵۵۰ نیوتن نیز برخوردار بود. موتور توروبوجت نیز در این آزمایش با هدف شبیه سازی موتور سوخت مایع که در فرودهای عمودی مورد استفاده قرار میگیرد، بکار رفت. این موشک در آزمایش اولیه توانست تا ارتفاع ۱۰۰۰ متر اوج بگیرد. سپس با استفاده از قابلیت رانش معکوس موتور به آرامی و با سرعت کم توانست با سرعت کمتر از ۲ متر بر ثانیه فرود بیاید.

موفقیت این آزمایش به چین امکان می دهد تا در آینده بتواند همانند رقیب آمریکایی خود یعنی اسپیس ایکس موشک های دارای قابلیت استفاده مجدد بسازد. البته لیان جی نوآوری های بکار رفته در موشک چینی و اسپیس ایکس را متفاوت می داند. به گفته وی موشک چین دارای فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری داخلی است. آزمایش اخیر نیز ارتباطات و ردیابی فضاپیما بهمراه بازیابی مرحله ای موشک را تایید کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال